måndag, oktober 26, 2009

Dagens gnäll och en upptäckt...

Två promenader idag. Och lysande ideer om hur jag ska kunna se om jag orkar röra mig mer och mer per dag.

Stegräknare. Som jobbet en gång betalat. Jag orkade inte vara med i tävlingen pga fusk. Redan innan tävlingen startat.
Men de tär dealen.

Nu glass med blåbär.

Men till det viktiga.
Färjan.

Ett ganska ungt par som åker dit och är grymma på att dansa. Jag undrar om det inte skulle vara kul att kunna dansa riktigt bra.
Och då menar jag inte så att jag får kommentarer på krogen i stil med "jasså, du kan också bara fåna dig och fuldansa". Inte när jag gör mitt bästa.
Utan på riktigt.

Ett problem är mitt musikaliska handikapp - tondöv och taktlös.

Men det såg rätt kul ut.
Sen kom Håkan in i bild.

A.

12 Comments:

Blogger Skitsur said...

Oj, det där var ett väldigt osammanhängande inlägg, är det triangelmedicinen som tar ut sin rätt eller är det bara all tid i ensamhet som tär?
;)

9:24 em  
Anonymous Anonym said...

Det är dom fattiga som dansar. Vi andra gör ngt annat, i baren. Det gläder mig att du är tillbaks, A. En doktor noterade oroväckande sjuklighet och sedan en låång bloggpaus.
La Doktorinna, Dr M

9:24 em  
Blogger A. said...

Skitsur: Hm onekligen har du rätt.. Det är lite osammanhängande när jag läser igenom. Men triangelmedicinen kan vi nog inte skylla på. Har fått sluta med den. Är nog mer att jag är ensam och ÖVERGIVEN.

DR M: Jag brukar våra duktig på att stå i baren. Men lite kul såg det ut . Men ska skärpa mig, lite dåligt med inspiration till att skriva något. Det händer inte så mycket för här just nu.

A-Martyren ;)

9:59 em  
Anonymous Anonym said...

Martyrskap är inte så tokigt. Menar du btw att du tar dina medikamenter? Det gör inte dom flesta. Var du allvarligt sjuk? Jag menar allvarligt allvarligt sjuk?
Dr M-nyfiken och yrkesskadad

10:10 em  
Blogger Skitsur said...

Jag ser framför mig hur du hittar en gammal fotboll, döper den och börja prata med den a'la cast away. När jag var ung och hade oändligt med tid fanns det något som kallades chattar. Har det helt dött ut?

10:12 em  
Anonymous ofelia said...

jag vet vad du kan blogga om :D

10:25 em  
Blogger A. said...

Dr M: Jag gör precis som doktorn säger. Inte ett avsteg. Och jo, det var väl rätt allvarligt. fast inte livshotande. Men jag var riktigt dålig. En tarmsjukdom som blossade ut.. Låg på bara dropp en vecka och höga doser antibiotika. Har jag inte berättat i Le blogg vad det exakt är jag drabbats av? Kanske ett inlägg om det imorgon. ;)

Skitsur: hm, ja vart har sånt tagit vägen egentligen. Jag har aldrig riktigt provat något annat än msn iofs men det är något jag ska kolla upp. Och naturligtvis bor det en fotboll här inne ;)

Ofelia: Det kommer en rapport om det imorgon också... ;)

11:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker det är på sin plats att påpeka att för 80 år sen hade din sjukdom varit i högsta grad livshotande.
Känns inte det lite..tja..bra på nåt sätt?
Dr M

9:12 fm  
Blogger A. said...

Dr M: Nja... känns bra att veta att jag inte vart sjuk för 80-år sen. Och att jag trots att jag var dålig så var jag aldrig kanske nära att dö. Hoppas jag.

10:50 fm  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

2:29 em  
Blogger Ninde said...

Stegräknare? Måste ha varit någon sjukt smart som kom på den idén du? ;)

2:39 em  
Blogger A. said...

Sjukt smart. Absolut. Och givetvis ska de som förtjänar beröm ha det. Tack för tipset.

;-)

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home