måndag, oktober 19, 2009

Så tas en A ner på jorden...

Idag, efter ha blivit lite pumpad på blod, vilat lite, druckit lite näringsdrycker osv så var det dags för en av mina två dagliga promenader.

Tittade mig då i spegeln innan jag gick ut. Kände mig för första gången på över en månad rätt snygg.*
Lite lagom orakad.
Håret okammat men med lite surfardrag för att det börjar bli långt. Lite snyggt ovårdad.
Ordentliga kläder istället för de mjukisbyxor jag levt i sista månaden**
Helt enkelt inte alls så ful.

Nöjd går jag ut.
När jag gått 500 meter börjar jag bli trött. När jag gått 700 meter blir jag passerad av ett penisonärspar med stavar.
Och ett sånt par som släpar stavarna med sig. Inte ett som går med dem.
Helt plötsligt var jag varken så snygg eller stark längre.
Dessutom kom jag fram till att de var lämpligt att sitta och vila på en bänk utanför Hemköp ett tag innan jag gick in och handlade.
Men det handlade inte bara om trötthet.

Och vad är sensmoralen i det här?
Tävla aldrig mot pensionärer. Eller promenera efter sex. Då sover de.


A.


* Allt är relativt. Inte riktigt lika insjuken i ansiketet, Inga påsar under ögonen för att jag börjat sova hela nätter. Ingen kortison-påssjuka. Rätt normal alltså. Lite smal bara.
**Tack fotbollen för att jag lever i ett överflöd av gratis träningsoveraller...

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Har bara två frågor här:
1. Hur vet du när de haft sex?
2. Hur vet du att de sover då?

4:45 em  
Blogger A. said...

Efter sex kan ju gälla mig? Då borde jag veta när det skett. Och helt plötsligt vet jag varför jag aldrig promenerar... :(

Om de inte är ute och stör vanligt folk så utgår jag från att de sover. Annars orkar de aldrig vara i vägen hela dagarna för oss sjukskrivna...

4:50 em  
Blogger Ninde said...

..och då promenerar du? Hem då, får man förmoda :D


*Tss* De säger säkert samma sak om dig...;)

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

Det är så skönt att läsa dina inlägg och känna att ditt härliga humör är kvar! Snart kommer du att kunna gå i fatt en och annan pensionär:)

8:19 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Nu är du fyndig precis hela tiden :D OCh det är klart jag går hem igen. Vart skulle jag annars gå? För vi pratar om efter och i slutet på promenaderna va? ;-)

Anonym: Tack tack. Jag har mina stunder... Just nu sur och uttråkad mest. Knappast årets charmpelle... :D

12:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home