måndag, januari 09, 2006

Måndag morgon och helgreflekteringar..

Då var man tillbaks på sin trogna plats. Dagens första kopp kaffe står på bordet brevid mitt glas med multivitamin brustablett. Inte illa och det får fungera som frukost även denna morgon.

Helgen, ja, hade inte Geishan vart bakis som ett as på fredagen hade jag fått träffa mitt lilla troll. Tyvärr brydde hon sig inte riktigt om det.

En era har gått i graven. Det är inte utan tårar i ögonen som vi konstaterar att The Brat numer har en bostad. Som är hans egen och inte ligger under en bro och är fylld med kartonger. En riktig lägenhet där A fick glädjen att hjälpa till att bära lite möbler. Jobbet som skulle ta en timme påbörjades vid halv sex tiden och avslutades på Eddies pizzeria i förorten framåt 22.30 snåret.

Lördag... Lugnt, lugnt och åter lugnt. Storstädning och tvättning. Totalt onödigt då en numer ständigt småhungrig A bestämde sig för att elda upp en påse micropop i micron. Röken vällde ut och det var dimmigare/rökigare än på en efterfest med Flink och Bob Marley. Brandvarnaren tjöt dessutom. Kändes bra, kan sova tryggt om det börjar brinna. Hela La Casa Ryhn är numer sanerad av små rökluktsborttagningskuddar.... Inte illa.

Kvällen startar lugnt med pokerkväll med killarna. A visar dem några gamla indianknep och vinner för ovanlighetens skull ett par kronor. Under hela tiden intas diverse drycket och tillslut är hela pokerbordet ganska så aspackade och vi ramlar iväg till någon fest i närheten. Kändes som man var 16 igen och letade fester att dricka sina folköl på. Hur som helst kommer vi hem till Blomman och det är trevligt och glatt tills Michael får tag på en stekspade, modell asstor, och börjar smiska folk med den....

Märkligt hur man kan hamna i såna situationer. Rätt säker på att jag hörde någon med hes röst väsa fram;

"...hårdare, hehe, hårdare..."

Söndag. Enligt min kristna tro (7-dags adeventist) gör jag inget på söndagar då jag anser den vara helig och vikt för vila och eftertanke. Hela den eftertanken avslutades med träning. Jobbigt och svårt att sova efter det. Som tur är går ju Miami Vice. Sonny Crocket. Vilken karl. Om jag fick återfödas som någon skulle jag önska att det var Sonny Crocket.... Eller Jonny Depp. Men bara om han såg ut som i Pirates Of the Caribeean.

För er nyfikna som undrar hur det går med mina nyårslöften.

Sluta snusa - 1 veckas jubileum idag.
Gå ner till 73 kilo. - Inte riktigt där än :-)
Skaffa en Peter Jihde frilla - Håret växer.

A.