måndag, februari 20, 2006

1 kilo mat..

I form av tortellini kokades igår. Tar inte så lång tid. Därför kommer mina matlådor att domineras av tortellini den här veckan.

Då jag ändå är en kock av stora mått så har jag givetvis gjort ett par varianter.

Dagens;

Lunch - Tortellinigratäng med Salami & Tomat, 4 A av 5 möjliga.
Arbetsinsats - Sådär men börjar piggna till.
Låt - All over you, Live.
Slipsknut - Kanske den bästa jag fått till i år... Sjukt bra.


Eftersom ingen tagit citatet från i fredags så berättar jag väl att det är min käre än M från Jönköping som sagt det. Eftersom ni är så jävla snabba på att googla allting så tog jag en svår...

Nu jävlar ska vi hålla tummarna för Fredrik Nyberg.

Förresten, Köttbullen missade ett av sina gjutna vm-guld igen. Och helt otippat skyllde hon ifrån sig. Den här gången var det vädret. Trist att hålla på med en utomhus sport och drabbas av väder.

Och förresten, när köttbullen vinner och slänger sig på magen. Är det inte meningen att hon ska glida då och inte tvärnita i snön? Och hur kul kan det vara att ha en segergest som kallas får sälen? Ser hon inte kopplingen.

Min nya idol är Kim Martin... Tror hon är bättre än Leksands målvakt. Och Djurgårn's.


För övrigt kan jag upplysa om att om man ska skicka arga sms till folk på fyllan och kalla dem för tex. Jävla hycklare se till att stava rätt. Får en lätt komisk effeket om det står. "...Jävka Hyklre..."


A.