fredag, februari 17, 2006

Jahapp, en obehaglig överraskning på fredagmorgonen.

Fredag idag. 30 års kalas och 28 års fest väntar A i helgen. Stora möjligheter till att A kommer vara bra bakfull på söndag.

Nu till det obehagliga. På väg till jobbet i morse, lyssnar på radio, sjunger nästan med. Förkyld har jag upptäckt att jag har en ännu hesare röst och att jag låter som en manlig variant av Bonnie Taylor. Fast givetvis utan att sätta en enda ton eller hålla melodin...

Då kommer det. Det som sannolikt kan ha förstört min dag. Han är tillbaka. Mannen med de sämsta nödrimmen, konstigaste texterna, "lalala-igaste" utfyllnaderna i refrängerna.

Ni vet vem

Sandvikens store son.... Tadaaa...

Tomas Ledin.

Låten heter Gilla Läget... Eller ska jag säga Gillallalala läget?

Tänkte bjuda på en höjdpunkt i Tomas Ledins karriär. Världens mest kryptiska text.


"...Vi möttes i en taxi eller var det någon annanstans, där ljusa sommarnätter aldrig ville ta slut. Först såg jag dig på avstånd, bland dina vänner vid ett bord. det fanns något ofrånkomligt, nått som drog oss mot varann..."

1. Hur ofta träffar man någon i en taxi? Tar man inte en tom eller har han raggat upp en taxichaffis?
2. Kommer han verkligen inte ihåg var han nu träffade sin kvinna/Taxichaffis?
3. Fanns det ett bord i taxin? Eller var det någon annanstans?
4. Om det var i en taxi och de drogs mot varann har de inte använt bälten och det är olagligt. Är det då dessutom en taxichaffis är det obehagligt och olagligt..

"...Vi stängde klubb efter klubb nere på stan, jag smekte dina bröst, solen gick upp och naturligtvis kom du för sent till ditt jobb..."

1. Stänger inte de flesta klubbar samtidigt. Typ i alla fall. Borde vara omöjligt att "stänga" mer än 3.
2. Var kommer ärligt "...jag smekte dina bröst ifrån..."?????
3. Hur länge smekte han hennes bröst? Till solen gick upp. Men det var ju en sån där ljus sommarnatt, då går solen upp tidigt. Kan inte vart så länge alltså.
4. Om solen går upp tidigt en ljus sommarnatt så finns det ingen förklaring till att hon/taxichaffisen kom försent till sitt jobb.
5. Om det var en taxichaffis borde ju jobbet stått parkerad utanför La Casa Ledin...


Nåja... det var lite kort om vad jag tycker om Tomas Ledin...



A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad lustigt. Vi har redan haft en diskussion om Tomas Ledin nu på morgonen. Jag hörde också hans nya låt och skrattade högt. Behöver jag säga att texterna är aningen banala och samtidigt RIKTIGT dåliga.

Han har i och för sig några gamla låtar som är ok (ett visst nostalgiskt värde) men på senare år har det spårat ur totalt. Vad håller karln på med?

9:28 fm  
Blogger A. said...

Ingen aning om vad han håller på med. Visst finns det ett visst nostalgiskt värde i några gamla låtar men helt ärlig..

Hur tänker han?

9:51 fm  
Blogger ajja said...

Försöka va poetisk svår på svenska är en balansgång som han inte lyckas med alls. Har inte hört nya låten?! Har han gjort en Uggla på äldre dagar? Typ skämt låt..?

12:37 em  
Anonymous Anonym said...

*asg*

skrattar så jag får magkramp, skäms han inte? jag har uppenbarligen missat underverket till sång men den lär ju spelas igen, igen och igen

1:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home