torsdag, februari 16, 2006

Korkat och varmt.

Torsdag morgon.

Fortfarande förkyld, inte så farligt tror jag. Ni kan nog andas ut. A kommer att överleva men precis som i TV-reklamen med gubben under handduken med ångande vatten så säger jag...

Ni kvinnor talar om att föda barn... ni vet inte hur det är när en karl* är förkyld...

Eftersom jag nu är så sjuk så börjar man sakna de grejer som man hade när man var lite yngre när man var sjuk.

1. Någon som tog hand om än.
2. Gratis halstabletter (mamma & pappa betalade)
3. Möjligheten att vara hemma utan att förlora pengar.
4. Sit coms på tv som man inte hade sett förut.

Och som avslutning. Kanske den viktigaste prylen. Jönsson-ligan filmerna. Vanheden har en pryl som han "snortar" upp i näsan. En inhalator från Vicks..

Såna görs inte längre. Om någon vet var de går att få tag på meddela mig. Säker på att jag blir frisk i ett huj. Skulle vara världsklass och helt säker på att jag inte är den enda som saknar en sån. Kan se The brat springa omkring runt Stureplan och sniffa i en sån...


Nu till det korkade och varma. Om ni har en kopp te, med vatten som ni just kokat i en vattenkokare. Stoppa inte ner fingret i vattnet bara för att känna om det är varmt. Även om ni tycker det ser kallt ut...


A - Utan inhalator...

* Eftersom jag är lite sjuk kan ingen klanka på att jag kallar mig för karl. Ni får vänta tills jag är frisk.

5 Comments:

Blogger ajja said...

Men !!?? Även om det ser kallt ut?? HAHAHAHAHAHA.

10:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Vicks inhalator har jag också haft. Finns de inte längre? Prova Otrivin nässpray med menthol. Då kommer du definitivt att friskna till. Satan vad den gör ont i näsan...

11:30 fm  
Blogger A. said...

Hittar ingen sån någonstans. Nässprayen med Mentol är bra, river till i näsan men det är coolare med Vicks Inhalator.. :-)

11:33 fm  
Blogger ajja said...

Borde medfölja på varningstexten: Överkonsumtion av Mentol spray ger näsblod.

12:27 em  
Anonymous Anonym said...

finns på apoteket, fast den kallas olbas någonting. jag lirar på den nu, helbra med rätt stil (;

10:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home