måndag, februari 13, 2006

Husvakteri, OS-svenskar och halvtaskig karaktär...

Där har ni en mening som sammanfattar A's helg.

Vi börjar från början. Fredag. Planen att inte göra någonting alls utan att för en gångs skull sova ut och vara pigg funkar alldeles strålande. Lite filmtittning med kompis för att sen somna i soffan när jag kommit hem.

Jag sov gott. Lite stel på morgonen...

Lördag soligt men kallt. En sån dag man borde vara ute och åka längdskidor. Om man haft några och tyckt det var kul* Det blir en lång promenad. Typ över en timme. Skitlång.

Sen dags för husvakteri.. Kommer till huset jag ska vakta, tar mig in. Man är aldrig för gammal för att inte ha nycklar hem till mamma och pappa. Det första man måste göra när man kommer hem till dem är att kolla kylen. Oavsett om man är hungrig eller inte. Kylen ska kollas. Där har det under hela ens uppväxt alltid funnits mat. God mat. Nu pratar vi inte det nödvändigaste som senap, ost, falukorv och mjölk utan goda saker. Typ Bacon. Eller salami eller kanske juice.

What the fuck?!??

Kylen är tom. Blir naturligtvis rasande och avbryter husvakteriet. Åker hem för att kolla på OS.

Skridskor
Intervju med Röjler...
"...Jag är här för att ta medalj..."
Kul skämt. Du var inte ens nära. Du kom typ 12:a.


Tar mig ut på krogen och blir full utan att något direkt uppseendeväckande händer, inga karaterullningar över häckar eller borttappade grejer. Dock så skulle det ju vara en lugn helg... Min karaktär är inte god nog att säga nej. Men jag har kul....


Söndag

Vaknar glad som en lärka... Idag ska kollas OS!

Störtlopp!
Coolaste grenen. Skulle blivit störtloppsåkare**
Intervju med Järbyn
"... Jag siktar på guld, minst medalj..."
Kul skämt. Du låg sist när du kom i mål.

Snowboardkillarna. Tuffa som satan, mkt attityd, långt hår och säckiga brallor.
Ni vurpade i alla åk.
Ni sög. Förresten är haschplanka ingen sport. Det är inte schack heller.

Skidåkning. Nu jävlar!!!
"Sämst-i-världen-på-att-spurta-Södergren" kom femma. Tur att du körde som en dåre 500 meter innan mål.
De andra väntade till upploppet...


Tänker inte se ett skit mer förutom köttbullen Pärsson och Hockeylandslaget. Och kanske lite slalom för herrar, damhockey, curling, skidskytte och i brist på annat en del konståkning. Men sen bojkottar jag resten...


A. I meningslöshetens tjänst***

* Kan vara kul men knappast i en Sthlmsförort....
** Hade gärna åkt till OS och kommit sist.
*** Precis som Järbyn. Att man orkar tävla på den nivån och veta att man inte kan vinna?!? En eloge för det...

1 Comments:

Blogger ajja said...

Bjä bjä bjä OS bjä bjä OS bjä bjä OS!!!!! ;)

6:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home