fredag, februari 10, 2006

Fredag fredag fredag....

Vilket innebär att snart är helg och att jag dessutom ska äta lunch ute.

Valen står som vanligt mellan Pizzerian, som gillar mig som kund så mkt att jag fått julklappar av dem. Den asiatiska buffen i innecentrumet en liten bit härifrån. Sushi. Eller hamburgare...

Har nu ca en halvtimme på mig. Det finns ett alternativ till. Glömde att det var fredag imorse och to med mig en matlåda... Så det sista alternativet är då Pasta med salami/basilika/mozzarella...

Men jag vill äta ute. Lutar åt pizzerian. Eller Buffen. Eller vi får se..

Eftersom det var sjukt populärt att gissa vem som sagt citatet som till slut visade sig vara från Winnerbäck så lossar jag raskt ett till... Tar ett av mina latinska...

Någon som vet vad detta betyder. Ett passande citat en fredag. *


"...Ergo bibamus..."


A.

* Det enda på latin jag kan som passar en fredag dessutom...

6 Comments:

Blogger ajja said...

"Låt oss alltså dricka" (Påven Martin IV) vad vann jaaa???!!!

Din matlåda låter roligare.

12:11 em  
Blogger A. said...

Slog du upp det eller kunde du det... Iofs fick jag det också för jag kom inte ihåg hur det stavades :-)

Vad du vann... Vad är ett lämpligt pris?

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Din matlåda kanske? :-)

2:03 em  
Blogger A. said...

hahaha... Ett utmärkt pris! Speciellt som det blev ett besök hos pizzerian...

2:12 em  
Blogger ajja said...

Jag vill ha nått annat!!! *kräver*
Klart jag slog upp det, verkar jag kunna flytande latin? *s*

3:11 em  
Blogger A. said...

Ja du Ajja.... Man kan inte komma och kräva saker...

3:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home