torsdag, februari 09, 2006

Rude awakening from a nice lunchkoma...

Har ramlat in i ett rejält lunchkoma. Man sitter lagom skönt i soffan på jobbet. Läser DN Sporten. Har det ganska bra, är ungefär en minut från att somna.

Daadadaada.....*

Kollegan nr 2!!! Historien började igår. Kom till A's kännedom iom det brutala sättet att vakna till liv igen...

Men först en kort resume av detta ställe.
6 anställda.
1 Svensk
2 kvinnor
4 män

Gissa vilka två som hatar varandra som eld och vatten. Japp kvinnorna. Båda är var för sig mkt trevliga men lätt korkade. Båda två är ögontjänare. Långa lunchen när Le Boss är borta, korta när han är här...

Nu är det så att den ena igår fått veta något. Vet inte vad. Vill inte veta. Det den ena fått veta handlar om den andra. Och om jobbet på något sätt.

Nr 1- reagerar naturligtvis som alla normala och galopperar in till chefen och berättar det.
Nr 2 - som har rätt i det hon gjort nekar.
Kalabalik uppstår chefen talar med båda. Allt är frid och fröjd.

Om inte Nr 2 ska tala ut med A om detta. Jag är inte inblandad. Utan att bli för långrandig så yttras orden..

"...Hon vill förnedra mig..."

Tänkte naturligtvis för en kort sekund på om hon menade att Nr 1 ville att hon skulle ha en fånig mössa på sig eller något sånt men icke.

Lunchens skönaste stund är över. Komat som jag skulle dra med mig fram till tre är bortblåst och en lunch pajad.

Vilken sorts mössa är det mest förnedrande att bära? Jag är lite inne på att ha en stjärngossestrut vilken annan dag som helst utom Lucia. Och utan att vara 10, max 11 år...


A.

*ska vara en cool trumvirvel trummad av Matt Sorum..