fredag, februari 10, 2006

Boxning och trovärdighet.

Sjukt. Efter uppvärmingen hade jag mjölksyra i benen och vi hade ännu inte slagit ett slag ännu...

Kul som fan, ingen slog mig på näsan så jag kan vara glad. Undrar om jag inte ska utmana The Brat på lite högklassig boxning till sommaren, kanske efter det berömda cykelloppet.

Instruktören var en kort elak jävel som direkt talade om för oss att det här skulle bli skitjobbigt. Han såg ut som han menade det och hade ett sånt utseende som var trovärdigt för att han skulle göra det extra jobbigt för oss...

Apropå trovärdigt utseende så finns det ju vissa yrken som kräver ett visst utseende eller vissa attribut.

Boxningsinstruktör - Muskler och attityd. *
Tandläkare - Kräver fina tänder, ingen litar på en tandlös tandläkare.
Optiker - Måste ha glasögon. Hur ska han annars veta något om hur det är att ha glasögon.
Kock - Gärna tjock och frodig, får ej ha ätstörningar. Varför, blir ju en naturlig fråga...?
Bibliotikarie - Hårknut och glasögon.
Mäklare - stiligt yttre men utan själ...

Finns säkert fler. Men dessa är några yrken som kräver att man inte bara kunskapsmässigt fyller kraven men även utseendemässigt dessutom för att man ska lita på dem.



A.

*fatta inte riktigt vad han mena med att gallskrika "du slår som en liten tjej" till mig flera gånger. Vet av erfarenhet att de kan slå riktigt hårt. Speciellt en tjej som jag gick på dagis med. Madde. Hon var elak som fan.

5 Comments:

Blogger ajja said...

Haha! Det svänger ordentligt i bland. Från Boxare till hur yrkesroller ska se ut för att vara trovärdiga. Jag känner flera kockar och ingen av dom är frodiga. Mer åt andra hållet.. de springer nämligen benen av sig i köket. Men maten.. Oh so lovely!

10:31 fm  
Blogger A. said...

Jag vill nog gärna ha en frodig kock, åtminstone lite rultig när han går. Man ska gilla det man håller på med. I hans fall mat :-)

10:44 fm  
Blogger ajja said...

Men du. När du får tillf, ge dig in i ett kök, ett ordentligt stor kök, eller en medel stor restaurang så får du en helt annan bild. Det rultas inte, det kubbas runt. Men jag fattar din tanke och shure.. En tjockiskock e alltid alltid mysigare :)

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

apropå modet, jag tror du får fylla i din lista, det där med boxningen lät ju farligt, på riktigt :)

5:44 em  
Blogger A. said...

Dot: Inte tillräckligt farligt men jobbigt som fan...

11:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home