fredag, februari 17, 2006

Med helg i sikte och insnord i vita lögner...

Ca en timme kvar innan A tar sitt pick och pack och åker hemåt...

Kollegan kom idag in utan såväl frukt som sprit för att fråga om hon får åka med hem. Men idag slog Belsebubs tjänare tag i mig och lät mig vara den genomelaka unga man eller gamla pojke jag ibland kan vara. Oftast i samband med idrott, sällskapsspel eller nån form av aktivitet där det finns en vinnare och förlorare.

Back to the story. Efter hon frågat slinker svaret ur mig. Hur naturligt som helst ljuger jag.

"...Nej tyvärr, jag ska inte hem idag..."

Om det hade vart nog där. Halvvägs in i meningen kommer jag på att jag ljuger. Börjar då förklara vad jag ska göra och varför jag inte kan skjutsa henne. Helt plötsligt ska jag skjutsa mina föräldrar innan jag möter upp en kompis i stan, som jag ska käka med innan vi ska på bio osv...

Samtidigt som jag förklarar för fullt drabbas jag av samma symptom som inträffar då jag ska prata med tjejer;

Jag börjar stamma, blir generad, öronen glöder och det hela slutar att ajg mumlande lunkar in på mitt kontor. Sätter mig i stolen och vaggande nynnar på något med Tomas Ledin...


Dagens citat

"...Varför kan inte tjejer vara som vilken grabb som helst, allt vore så mycket enklare då..."

Se om det är någon som tar det... Ni läsare av Le Bloggs läsare, under helgen kommer jag ha tillgång till Internet och ska droppa någon rad till er stora glädje...



A

4 Comments:

Blogger ajja said...

I dag hittade jag den inte. Lämnar över stafettpinnen till G. Woman you can do it!! Trevlig heg. Och jag hoppas tanten inte tar dig förgivet from nu.. Fast det va gulligt med spriten i går ju..

4:39 em  
Blogger Chris said...

asså, a med punkt. sorry man, jag har förväxlat dig och a utan punkt. min världsbild är lite ur tiden. anyways, trevlig helg.

8:16 em  
Blogger ajja said...

d haraway: vem e a utan punkt då?

3:59 em  
Blogger A. said...

a med punkt är jag... :-)

9:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home