måndag, februari 20, 2006

Melodifestival, fest och frusna tår..

Älskar att vakna utvilad, glad och pigg och sätta mig i bilen på väg till jobbet. Känna i hela kroppen att jag ska uträtta saker under dagen. Fast inte heller idag är det en sån dag...

Då fredag var lugn så ska jag snabbt sammanfatta några höjdpuntker under helgen.

Jag hälsade på min guddotter. Hon hatar mig verkar det som. Storgrät varje gång jag närmade mig henne. Alla andra ville hon pussa. Syndromet kommer att ses igen senare på kvällen.

Fest, sprit, mat och chips, melodifestival och hockey på tv.

Får vem som helst vara med i melodifestivalen? Rappande killar i pannband som ser ut som grabben i Karate-Kid. Vuxna män som klär ut sig till apor och en silikonbimbo numer utan silikon som spelar på någonslags bad girl feeling. *

Iväg på krogen där A glad i hågen träffar på ett gammalt ex. Även känd som "den lilla galna" efter den gången jag hittade henne bakom ett par buskar på mor och fars tomt spionerande in det rummet jag bodde i över sommaren. Vi pratar tidigt 2000-tal... inte ett fråga chans förhållande i börjar på 80-talet....

I övrigt utspelar sig ett från dagen likt scenario där damer inte vill pussa A.


Nåja det hela slutar med att vi har en bra kväll, A är kalaspackad och sätter sig i en taxi hem... Han kommer hem och får upp dörren går in och lägger sig. I soffan. Vaknar på morgononen av att det är kallt. Hade visst glömt att stänga ytterdörren. Och det är en sån ytterdörr som går rakt ut och inte ut i ett trapphus. Fryser som en dåre där jag somnat i jeans och t-shirt och en strumpa...



Innan vi åkte hem till oss själva nu tidig söndag morgon så utspelar sig ett av de roligare grälen/samtalen mellan pojke och flicka genom tiderna.Vi sitter på kebabhaket, in kommer förälskad ung man och lika förälskad ung kvinna. Håller varandra i handen.


Han frågar sött : - "Vad vill du ha älskling?"
Hon - Vet inte, vill nog egentligen ha en hamburgare.."
Han - VAAA? Det har de ju inte här?
Hon - Nehä, hur ska jag kunna veta det?
Han - VAd tror du? Vi är på ett ställe som heter Kebab House...
Hon - Jag såg inte det. Sluta skrik på mig, varför är du så arg...
Han - Ja men vad tror du?
Hon - För att jag inte visste att de inte har hamburgare och inte vill ha kebab?
Han - Ja,. Det är ju heeeelt sjuuukt att du inte vill ha kebab...
Hon - Tror att du ska sova hos dig inatt...

Sen hörde jag inte resten för jag grät av skratt....

A.

* förstör hela grejen med att vara en silikonbimbo om man inte har silikon. Men så mkt silikon finns inte att det räddad den sång insatsen....

2 Comments:

Blogger ajja said...

Skade glädjen e den ända sanna glädjen? :)

10:54 fm  
Blogger A. said...

Skadeglädje är aldrig fel men det var mest konversationen som var helt sjukt rolig.... Killen går upp i falsett när han berättar hur sjuuukt det är att hon inte vill ha kebab.

Vid den tiden hade jag införlivat mig med att gå hem ensam så det var inte så mkt skadeglädje...

11:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home