tisdag, februari 21, 2006

Powernap...

Det moderna namnet för att sova middag som ett litet dagisbarn...

Men oj så skönt. Har oftast stora problem med att bara sova en liten stund om jag sluter ögonen. Som igår då jag drabbas av kronisk narkolepsi och min lilla tupplur sträcker sig helt plötsligt från 18.05 till kvart i nio.

Tur att jag vakna och inte sov bort Prison Break. Ny idol är T-bag... så härligt äcklig.

Åter till saken. Sätter på radiosporten, lyssnar på skidskyttestafetten. Sätter alarmet på mobilen. Vinklar stolen bakåt. Lägger upp benen på besöksstolen. Släpper på slipsknuten. Somnar in. *

Vaknar av att städerskan knackar på dörren.

Städa! - Jo jag vet vad ni jobbar med....

Fattar inte hur de kan låta så glada jämt. Gillar våra städerskor.

Vaknar i alla fall. Tar en kort promenad i 10 minuter och känner mig för första gången idag pigg och utvilad.

Ska sova middag oftare...



A. Din middagssovande bloggvän.


* Överlägset den bästa tuppluren jag tagit. Ensam i alla fall...

6 Comments:

Blogger ajja said...

Och inga kommentarer i från kollegorna? Ni kanske tar siesta hela högen iof. Man kanske borde införa allmän powernap på alla arbetsplatser, kanske moralen och gladheten skulle vara större! Eller låna era städerskor.. :)

1:50 em  
Blogger A. said...

Nope, vad jag gör på min lunch är min ensak. Tror Sverige skulle bli produktivare med schemalagda powernaps. Kanske skulle mindre blogging ha en förhöjande effekt också...

3:38 em  
Anonymous Anonym said...

Powernap på jobbet. Så underbart. Vi har i och för sig ett vilrum med en säng men jag misstänker* att den använts till aktiviteter jag inte ens vill tänka på. Det känns alltså inte som ett alternativ.

*Jag vet att kopiatorn har gjort det i alla fall, så varför inte sängen?

3:54 em  
Blogger A. said...

Moi: varför händer det inga såna skandaler här... :-)

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte. Du kanske inte har ett lika spännande jobb som jag (...) eller kanske inte fullt så depraverade kollegor.

Eller så har du inte rätt skvallerkontakter.

6:17 em  
Blogger A. said...

Kan vara en kombination av allt... :-)

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home