torsdag, februari 23, 2006

Smygande män med walkie-talkie...

Imorse kunde jag knappt åka till jobbet. Antar att All-in inte hade gjort det om han upplevt samma sak som jag...

Sätter mig i den ljusblåa skönheten, åker ut från parkeringen. Möter två svarta bilar med tonade rutor.

DÄR FÖRARNA TALAR I WALKIE-TALKIE!!!!!!

Vad hände i mitt område. Det är ju uppenbart en större insats på G av något slag. På väg i bilen till jobbet har jag klarlagt de tre mest troliga scenariorna.

1. Polisen ska slå till mot de killar som häromdagen kastade snöbollar på mitt fönster och väckte mig ur min eftermiddagstupplur... Risken finns att det kommer kännas som bortkastade skattepengar att jag 10-åringar men det vet vi inte än....

2. Det finns ett gangstersyndikat i mitt område. Polisen har länge jobbat "under cover" för att sätta dit dem. Tror tom jag vet vem som är polisen. Det är den killen som ser ut att vara 25 men ändå aldrig verkar få bestämma något när de hänger vid tobaksaffären...

3. En högoddsare. Laila Freiwalds har låtit CIA landa på Arlanda den här gången och det var tuffa agenter som skulle fånga någon stackare och placera på Guantanamo. Expressen, Aftonbladet. Jag berättar min version mot källskydd och pengar...

Ska bli kul att se om alla grannar är kvar när man kommer hem....

A.


Ps. Förresten, Anja vann igår. Grattis. Är inte sämre än att jag kan säga grattis. Trots att jag hoppades du skulle köra ut.

Ps 1. The Brat. Det är inte okej med sms klockan 06.00. Bara för att din inre klocka stämmer överrens med en mjölkbondes så gör inte alla andras det...




A.