måndag, mars 20, 2006

Ämnesbytning i 120 km/h

Min kollega, som jag tidigare klagat på bara pratar om sina barn kommer in på mitt kontor. Frågar hur helgen har varit. Nu Jag berättar att jag haft inbrott i Le Car och tänker att nu slipper jag i alla fall höra om hennes avkommor.

På 3 sekunder har samtalet vänt från mitt inbrott till hennes barn. Måste vara världsrekord.

Följ spåret.

- Har du haft en bra helg?
- Jodå, men jag hade inbrott i bilen.
- Å nej, vad jobbigt. Det är säkert några ungdomar* Finns några bråkiga killar i min dotters klass som stör alla. Om de inte skärper sig kommer de säkert börja med brott och så...
- Öhh... ja kanske.
- Vi måste nog byta skola åt henne, det funkar inte längre...

Så snabbt gick det. Sen en halvtimmes gnäll på de bråkiga killarna..


A.


* Jag tror på knarkare som inte fattar att man inte får en spänn för en bilstereo idag. Tur bara att jag hann ta ut min nya Johnny Cash CD. Live at St Quentin! Sjukt bra.

Ps.1 Ny som var sjukt nyfikna på hur matchen gick i helgen kan jag meddela att A's lag är obesegrade efter en stabil 4-1 seger.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför blir så många så där när de får barn? Det är en sjukdom. En sjukdom!

10:47 fm  
Blogger A. said...

Beats me... Men många är drabbade av den sjukdomen. Stör mig sällan att folk pratar om sina barn men det sällsamt onyanserade bilden av barnen är lite märkligt. Som att alla föräldrar glömt vad de gjorde som barn...

Nåja, fattar väl när/om jag får några... :-)

1:06 em  
Anonymous Anonym said...

Apropå Johnny Cash, har du sett "Walk the line"? Jag såg den förra veckan och den var RIKTIGT bra. Rekommenderas!

1:46 em  
Blogger A. said...

Har inte sett Walk the line men har av alla som sett den fått höra att jag måste se den... Därför jag köpte skivorna. Och för att de var billiga.

Skivorna var grymma! Cool gubbe det där.

Sen är det ju inte fel att vila ögonen på Reese Weatherspoon ett tag... :-)

2:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home