fredag, mars 17, 2006

När sanningen springer ikapp dig, hoppar upp och biter dig i arslet...

A har ett problem.


En kort resume för er eventuella nya läsare. (läses med speakerröst a'la gammal journalfilm)

Som ni trogna Le Blogg läsare kanske känner till så är A singel. A har dock tidigare(kanske mot alla odds) haft en sambo. Inte längre. A gillar dessutom inte heller sina kollegor speciellt mycket. Det gillar dock honom.

A pratar inte om sitt privatliv med kollegorna. Därför har han inte orkat ta diskussionen med asiater om att vara nästan 30 och ogift. De tror sålunda att A har kvar sin flickvän som det tog slut med för ca 9 månader sen...

A pratar inte om sitt privatliv med folk han inte gillar eller har något gemensamt med.


Där är vi nu när vi kommer in i handlingen...

Min nya "manager" kom in och bjöd mig på middag hemma hos honom nästa helg. Trevligt tänker jag. Jag kan smöra in mig ännu mer och nästla mig in ännu djupare. Göra mig osparkbar.

Då kom den...

".... Please bring your girlfriend, I have heard so much about her!..."

Stort jävla what the fuck!

Inte direkt jag som pratat om mitt ex med dem. Eller ens diskuterar henne. Pratar inte om mitt privatliv överhuvudtaget. Några har dock träffat henne. Sneglar över korridoren. Ser sladdertackan på kontoret nummer 1. Och nyfiken som få. Hon måste vara den som sagt något om Le Ex.

Den enkla varianten i nuläget är ju att säga att det tagit slut. Vilket jag ändå tror jag gjort tidigare. Innan jag hinner det har han vänt sig om, säger;

"...please let me know next week. It will be so nice..." och går ut från mitt kontor.

Ännu större WHAT THE FUCK!!!!


Kontentan av det här är att jag snabbt behöver en flickvän till nästa helg. Gärna en som kan tänka sig att kallas fel namn under en kväll.

Jag sitter och kallsvettas. Men det är inte mitt fel. Mina kollegors. När de har frågat om exet har jag gett dem hintar. Eftersom jag utgått från att de vetat om det.*

Frågar de hur hon mår har jag svarat. "...jo, det är säkert bra..."
När min medåkande kollega som avgudade Le Ex ber mig hälsa har jag svarat "...det ska jag göra, så fort jag pratar med henne..."

Är det mitt fel att de inte kan läsa mellan raderna?


Intressenter kan anmäla sig :-)

Referenser på A kan lämnas av Lois Lane, Clark Kent och Lillbrorsan... :-)


A. Er relationsexpert i cyberdjungeln.


* eftersom jag ändå tror jag sagt det och gett dem hintar... Måste de ha det skriftligt för att förstå?

Ps. Gratis mat, gratis vin, gratis sprit och Furstinnelig behandling lovas till den som ställer upp :-)

Ps 2. Ska nog börja prata med kollegorna för att slippa dessa situationer... Eller nej det är inte värt det.

5 Comments:

Blogger ajja said...

J Ä G A R N S!! Jag flyttar runt grejer nästa helg, annars hade du kunnat få låna mig :)

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

Rykten säger att dot kan ställa upp. Du lyckades snärja henne på "gratis". Självklart tar jag min procent av all sprit. :)

7:39 em  
Anonymous Anonym said...

jasså, här hade man blivit bortlovad minsann *s* mina referenser är väl 404 då och i viss mån ajja
men, jag vet inte, jag är förmodligen äldre än ditt ex och extremt bra på att kläcka ur mig konstiga saker så det är väl tveksamt om jag skulle gynna karriären...

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

Skulle gärna ställa upp men jag spelar semifinal i DM på lördag (och förhoppningsvis final på söndag) så jag kan tyvärr inte. Fan också, det vore helt fantastiskt att träffa dina kollegor...

8:59 fm  
Blogger A. said...

Värst vad alla hade bortförklaringar då...:-) Spär ju bara på bitterheten hos A.

Grejen är att han inte har träffat mitt ex alltså duger ni alla :-)

8:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home