fredag, mars 17, 2006

A goes America...

God morgon...

Vilken dag! Solen skiner, det är fredag, jag ska äta min lunch ute på en bänk som jag spanat in i ett vindstilla hörn...

Nej, och alla ni som lättat pustar ut efter rubriken och tänker att äntligen får A åka dit där han hör hemma. Hamburgarnas Mecka, landet där White Trash kan gifta sig med snyggingar*, där det alltid sitter ett par gamla griniga gubbar utanför bensinstationer i öknen och där en anabola-pumpad österrikare på allvar tror han kan bli president trots lagen säger att man måste vara född i landet för bli det, kan tänka om.

Jag ska inte till USA men idag har jag inlett dagen på bästa sätt. Chokladmuffins och blaskigt kaffe.

Detta för att hålla en dröm vid liv som väcktes igår kväll när jag kom hem från jobbet vid halvsex-tiden. 100 höjdare och Dennis Madalone. Stuntman goes singer.

Låten heter America. Den togs upp som ett hån mot USA, låten och sångaren men på något sjukt sätt så gillar jag den som fan. Klicka här så får ni höra mästerverket! Filip och Fredrik kallar det ett av efterkrigstidens uslaste ögonblick. Jag kallar det ett mästerverk...




A - Your Rolling Stone reporter for white trash rock from the states


* Se exempel Britney Spears

2 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

Var är solen?
Min kropp och själ lipar efter den..

12:15 em  
Blogger A. said...

Solen skiner som den aldrig gjort något annat i Sthlm idag. Och igår!

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home