torsdag, mars 16, 2006

På ett osedvanligt bra humör...

Andra dagen i rad med en otroligt bra hårdag. Verkar vara en vinnande trend att inte fixa håret innan jag kommer till jobbet. Kommer förmodligen se ut som en tomte i juni med toppluva i bilen men men...

Har sett på tv att det är modernt med mössor i alla sammanhang.

Peter Jihde here I come.

Nu har ju karlsloken klippt sig och skaffat en Oboy-ring runt munnen. Det är inget för A.* A goes Old Style** Peter Jihde.


Om, jag säger bara om, det skulle blivit ett "paperjam" modell större på kopieringsmaskinen så är väl sannolikheten rätt stor att någon på jobbet använt den?

Inte här. Här har ingen använt den. Jag*** och mina två manliga kollegor har just spenderat 1 timme åt att försöka få loss pappret som sitter fast och luktar bränt.

Det märkliga är att ingen av de två kvinnor som alltid kopierar allt har använt den. (kopieringsmaskinen).... Hur skumt som helst. Får nog sätta upp en lapp om att inte släppa in främmande folk för att kopiera. Båda skyller på varandra. Den som gjorde "paperjammet" lämnade bara maskinen och sa inget.

Det är så det går till på en arbetsplats med vuxna människor mina vänner...

Om någon ringer och ber en person hålla en kort presentation med en veckas varsel, kan man verkligen hävda att 25-30 minuter är kort då?

Så om någon av Le Bloggs läsare ska på en presentation i huvudstaden om nån vecka om asiatiska länder och affärsklimat kan ni få se A. I ca 25 minuter...


A. Er kopieringsingenjör med snyggt hår..


* Skulle inte ens gå om jag försökte. Sparade till skägg hela gymnasiet. Ingen såg det...

** Old Style, OS stilen fattar ni? Ibland sitter jag bara och skrattar rakt ut för att jag är så rolig... Ironi alltså... Skiter i att det kanske är ute. I Like.

** Egentligen skulle det hänt imorgon. Casual Friday med jeans. Bara slänga av sig tröja och jobba i bar överkropp. Min hemliga "handy-man" dröm...