tisdag, mars 14, 2006

Vägbeskrivning

Ny personal från landet som är delat i nord och syd* i Asien.

Nya killen skjutsade kommendanten (Chefen) till Arlanda imorse. Ringer nervöst vid 9-tiden när vi börjar undra var han är. Är man vädigt få så märks det om någon är borta.

Han hittar inte tillbaka till kontoret. Han har visst svängt på E4:an norrut och var i Uppsala. Fantastisk människa...

Okej kanske inte så lätt.

Min kollega är småkrasslig idag. Hostar och har sig. Jag klämde krystat fram ett krya på dig även om det skulle vara skönt om hon var hemma. Hon berättade dessutom att från imorgon har hon ingen bil igen. "... så då kan vi ju åka tillsammans..."

Det fick mig att tänka på när jag var sjuk sist. Så sjuk att jag var hemma från jobbet alltså.
Sjukt skönt att vara sjuk ibland. Jag tror jag inte har en sjukdag per år i snitt ens. Borde nästan dra på mig något bara för att jag missar alla sköna sit-coms som går på eftermiddagarna.



A. Er friska nötkärna på sitt kontor...


* Fantastisk serie Nord och Syd. Orry och George(?!?), vilka killar. West Point och inbördeskrig... Repris tack.

2 Comments:

Blogger ajja said...

Bara för att du i smyg önskar det, kommer du vara frisk som en nötkärna till nästa nyårsafton *s*

2:05 em  
Blogger A. said...

förmodligen :-(

4:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home