onsdag, mars 15, 2006

En typ...

Idag hade jag ingen lust att äta maten jag hade med mig. Kilade ner till restaurangen på innergården mot vilken jag har fönstret. Fisk och potatis. Med skagenröra. Gott faktiskt. Borde äta ännu mer fisk.

Farmor sa att man blev intelligent av fisk. Mormor sa att man fick bra syn också. Förmodligen har båda rätt för jag har ätit mycket fisk.

Men hur som helst. Där sitter han. Typen.

En figur som varje gång jag äter där stör mig på. Kan tänka mig att han är mellan 43-50 år. Smal som fan och lång. Alltid med ett smil på läpparna. Alltid ätandes med minst en av två olika kvinnor. Alltid med ett falskt smalj. Han har en jättkonstig röst...

Gillar honom inte alls. Vet inte varför. Han skrattar så fort någon av kvinnorna säger något. Idag satt jag vid bordet breve*

Han sitter och småraggar på sina kollegor. Han har en ring på fingret. Båda kvinnorna med.

"...det vore kul att komma iväg vi kollegor en helg..."
"... ja det har ju varit roligare hemma..."
"vad mysigt med en fjällvecka med jobbet, vi kunde bada bastu..."

Vid den sista kommentaren satte jag en körsbärstomat i halsen och fick en hostattack. Han tittade surt på mig.** Jag tittade ännu surare tillbaka. Jag kunde ha dött för att han är en äcklig gubbfan som jag stör mig på.***

Helt säker på att han inte skulle tveka att sätta en kniv i ryggen på en kollega. Att baktala dig inför alla när du inte är där. Skrattar åt sina egna skämt. Försöker lura kvinnor på jobbet till skilsmässa trots att han aldrig kommer lämna sin fru som säkert försörjer honom...

Jag har döpt honom till den inställsamme... Det är inte ett smickrande namn. Jag hatar honom.

Om jag pratat med honom? Aldrig en sagt halvsju till honom. Kommer inte göra det.




A. Er fördomsfulle moralpolis på nätet.


*Nyfiken så jag satte mig brevid för att tjuvlyssna

** Och en aning generat som det skulle vart en hostning med betydelsen "... nu får du väl skärpa dig ditt äckel..." det hade det vart om jag kunnat kontrollera tomaten...

*** Vill inte det ska stå på min gravsten att A dog av tomat under tjuvlyssning...

2 Comments:

Blogger mitt fyrverkeri said...

Usch, nu hatar jag också honom. Jävla slibb.

2:29 em  
Blogger A. said...

Ja, en riktigt vidrig människa enligt mig...

2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home