måndag, mars 20, 2006

Sol, vår (typ), snö och cyklar...

Inte ont anande tog jag min promenad. Solen skiner lite grann. Det är snö kvar. Men det känns ändå som våren är på väg...

Bevis?

Folk har plockat fram sina cyklar.

Tyvärr inte små barn som vinglar fram med en orange flagga*, inte heller de som cyklar året om. Fanatikerna som jag kallar dem. Utan gemene man är ute och vinglar fram.

Det stör mig inte så mycket. Men när de begär att jag som gående ska flytta på mig för att de ska slippa cykla i slasken stör det mig. Jag vägrade och det hela slutade med att den vinglande mannen ilsket plingade i sin ringklocka. Flyttade ändå inte på mig eftersom det dessutom var en målad cykel på andra sidan och en målad gubbe på min sida. Slutade med att karln nästan ramlade.

Nu får jag väl hela sveriges samlade cyklister efter mig men ärligt; Håll er hemma om ni inte kan svänga. Inte minst för er egen skull. Sen kan ni passa på att lära er trafikreglerna också...

Som jag sa, det kommer vara ett par bittra dagar nu framåt....


Le Blogg de colére


A. Mot cyklister i allmänhet.


* Använder barn såna fortfarande?