onsdag, april 12, 2006

Dagens...

Spänningen är olidlig...

Dagens Lunch : Vegetarisk Curry med Ris. Betyg AAAA av 5 möjliga.

Dagens låt : I rembember you - Skid Row.

CK, om jag ska komma på din inflyttningsfest kräver jag ett långt Skid Row-retro. Kan man annat än älska ett band som har en sångare som heter Sebastian Bach.

Förresten höll jag på dö av hjärtslag på lunchen. Kommer lungt gående på en gångväg och hör något som kommer farande. Låter som en bil. Vänder mig om och ser en sån där fyrhjuling som jag kan tänka mig fastighetsskötare använder komma i 190...

Hur reagerar jag? På det sansade sättet med att stanna till, flytta mig lite åt sidan?

Nope inte alls. Tycker att det är läge att skrika till, vifta med armarna, och snudd på halka i gruset som ligger på gångvägen. Det hela slutar med att de får stanna för jag i vild panik med händerna och armarna sträckta ovanför huvudet irrar omkring. Det kan ha kommit ljud ur min strupe som var relativt ljusa och svåra att frammana på beställning.

Så skönt att känna sig manlig, stabil och trygg i dessa lägen. Inte mycket skrämmer Le Blogg eller A. Ska vara fåglar. Och Lola Ferrari. Och kanske Robert Aschberg. *


A. Er driftkucku** på gatorna när det kommer något som rör sig.


* Som A faktiskt åkt skidor efter i en sjukt lång backe i Val d'isere bara för att få se om hans dotter var lika snygg som alla sa. Hon var inte där visade det sig men Robert åker helt ok...

** För er som inte visste det var givetvis The Brat resans driftkucku när grabbarna grus var i Skottland. Det som avgjorde saken var när tulltjänstemannen frågade "...Vad har du i väskan...?" "...Lite brylkräm svarade The Brat och tömde ut en massa burkar"...***

*** För er som inte vet vad som åsyftas finns det ingen hjälp...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe. Skönt att veta att du kan ta hand om dig själv när det blåser snålt. ;-)

8:57 em  
Anonymous Anonym said...

*s*

underbar reaktion på en kritisk situation, är lite frestad att skicka en skock fåglar åt ditt håll...

11:27 em  
Blogger A. said...

Ja du ska inte behöva vara oroliga alls... :-)

Dot: Fåglar och killar på fyrhjulingar på en gång väg? Vi ska inte utmana ödet...

10:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home