fredag, april 28, 2006

Den svenska avundsjukan...

Dagens lunch bestod av den sanslöst nyttiga kombinationen, bröd, ost och skinka. Pizza alltså. Men oj så gott.

Nu sitter jag dessutom och funderar på om jag ska ta tag i en massa och jobba eller om jag ta min eftermiddags kopp med Latte nu.

Besökte under lunchen ett större köpcentrum norr om Sthlm.

Hela centrumet var fyllt av....

Nakna män?
Nakna kvinnor?
Vänsterpartister? (Nej bara Lars Ohly)
Hundar med kläder?
Pilotglasögon inomhus?

Nope inget av det. Men tjockt med.....

Studenter. Såna där som är fulla, skräniga och har vita mössor på sig och inte ser ett enda problem i världen framför sig. Och nej med problem menar jag inte krig, svält och fågelinfluensa utan mer sånt som räkningar, jobb och tvättstugetider.

Hur som helst så hade några av dessa studenter bestämt sig för att vara sjukt fulla redan nu. Antagligen någon fest under uppsegling och allt jag kunde tänka var...

USCH!

....vad jag är avundsjuk. Tänk om jag fick byta med dem....

Fast de ser små ut, så ung kan jag omöjligt ha sett ut när jag tog studenten.


Fan.


A.Vill gå på studentskiva.