torsdag, april 27, 2006

Days of our Lives...

A kommer den här morgonen gående med tunga steg till jobbet. Inte nog med att det blev torsk i matchen men dessutom var jag tvungen att tanka innan jobbet.

Få saker gör mig så ledsen som att tanka på morgonen. Eller egentligen är det tre saker som gör mig rakt in i själen ledsen över att tanka på morgonen.

1. Det är dyrt.
2. Jag måste gå upp tidigare
3. Är oftast lite förkyld på morgonen så jag känner inte lukten av bensinstation. Bensinstationer luktar sjukt gott.

Vill givetvis inte framstå som en thinner-sniffande pundare men redan i unga år fick A's föräldrar order om att absolut väcka mig så fort de skulle tanka.* Speciellt på bensinstationer i Tyskland på bilsemestrar.

Tyskland har de bäst bensinstationerna. End of discussion.

Idag är dessutom A ensam tillsammans med Kollega 2 på jobbet. Alla andra är borta. Jävligt skönt. Kostymen av direkt. På med jeansen och en piketröja. Finns det något jobb som har sånt som "dresscode" och nej jag vill inte jobba på en bensinstation.

Kollega 2 har redan förgyllt min dag.

- Hon stod utanför jobbet och väntade på A imorse. Hon vågar inte stänga av larmet själv.
- Hon är lite mörkrädd och vill inte gå in ensam
- Hon har kastat en flaska Ananas-juice i golvet


Nu ska jag äta kakor. Har dessutom redan fått mer gjort idag än vad jag brukar med alla kollegorna här på kontoret.

Kanske ett argument för att få jobba hemma. Fast då skulle jag förmodligen lyckas bli beroende av Days of our lives eller något liknande. Har aldrig vart helt fast i någon såpa så det lockar det med...


A. Er bensinstationsexpert

PS. Kan ha gjort ett antal rankinglistor över min favvo bensinstationer t.o.m
* Lille A hade som vana att somna så fort han satte sig i en bil.