tisdag, april 25, 2006

Stilla, sjukt fantastiskt blickstilla....

Verkar som Le Blogg bestämt sig för att fungera idag. Igår verkade den vara i samma skicka som dess ägare var i söndags.

Inte riktigt topptrim med andra ord

Till helgen ryktas det om fester med The Brat och CK bland andra glada gamänger. Alla som ser en kille krypa hem förmodligen iklädd rock och halsduk* med ett vid den tiden lite rufsigt backslick kan säga hej till The Brat.

Hur kan man få ont i axeln av att sova?

Då jag under hela söndagen tränade på att bli "street performer" så har jag ju svårt att se hur jag ska kunnat skada mig. Känns märkligt.

Efter att ha testat en del olika streetperfomances under förmiddagen i söndags som, jonglera**, läsa poesi, mima, så fastnade jag för den i Sverige ganska bortglömda konsten att hålla sig helt stilla.

Jag lovar att jag inte rörde mig under minst ett par timmar. Inte ens ett öga öppnades...

Till helgen kommer jag synas exakt lika stilla med en folksamling runt mig i en park nära dig.


A. Sveriges kanske mest lovande streetperformance artist.


* Kläder som numer verkar ha växt fast på honom :-) Allt för att smälta in på Stureplan.

** Jonglering är ju ganska enkelt men då måste man egentligen vara utklädd till clown och clowner ÄR inte roliga. Inte ens Manne.