fredag, april 21, 2006

Ålderstecken

Börjar jag bli sjukt gammal?

Har några saker som faktiskt bevisar det eller i alla fall talar för det.

1. Jag är numer otroligt ljudkänslig. Lågt på tv:n, lågt på stereon, jobbigt när man måste överrösta någonting för att kunna prata. *

2. Jag är trött på fredagar. Sitter faktiskt gärna hemma en hel helg utan att springa runt som en dåre och hitta på saker.

3. Tycker det är trevligt att få besök/besöka någon och bara ta en kopp kaffe.

4. Orkar inte festa en fredag-lördag på en helg längre.

Men det stör mig inte så mycket. Så förmodligen ingen 30-års kris under uppsegling fast det kan ju bero på andra orsaker.

Tex att jag;
- Har verkligen inte råd att köpa en sportbil,
- ta motorcykel kort
- Tycker 18-åriga tjejer är för unga...
- Inte passar i tighta jeans...
- eller har ens en tanke på att börja klä mig i det senaste modet och hänga på Stureplan. Det får The Brat sköta...

Men!

Nu till det som stör mig mest och är ett tydligt tecken på att man börjar bli gammal. Jag hör mig själv citera min pappa. Papa A som han även kallas. Han har sedan A och Le Twin var mycket små Le Twins sagt;

"... att det inte görs någon bra musik längre. Allt bra gjordes på hans tid. Nu låter allt likadant..."

Bröderna Brothers har alla tre skrattat åt honom och sagt att han är gammal. Men...

Idag speciellt är jag där.

Då jag sitter framför radion hela dagarna** har jag kommit fram till att idag har jag förmodligen hört ca 10 låtar i timmen sen klockan 07.30... det blir just nu ca 55-60 låtar idag. Jag kommer inte ihåg en enda låt. Inte en enda låt har fastnat så pass att jag kan säga att den har jag hört.


Nu till det ännu mer skrämmande. Varför görs det inga glada låtar längre? Jag vill höra en glad låt som piggar upp mig. Görs det inte väldigt mycket sorgsen musik idag? Är folk så jävla sorgsna av sig. Sitter och försöker komma på en glad låt som är ny men kommer inte på någon alls.

Eller så är jag bara kass på att komma ihåg låtar. Gammal börjar jag bli i alla fall för ALLT LÅTER LIKADANT, MAN HAR HÖRT ALLT INNAN...


Aha, Timbuktu på radion. Han är ju lite pigg i alla fall...


A. Idag en mycket gammal man...


PS. Nästa vecka ska jag ringa in till Fredagsflörten i Krister i P3. Alla tjejer låter så glada och söta... :-)

* A gillar nämligen att prata. Gärna mest av alla. Och oavbrutet. Annars avbryter jag någon....
** Undanber mig roliga kommentarer som undrar om jag sitter framför radion och stirrar på den. Inga roliga Gbg vitsar alltså. :-)

2 Comments:

Blogger Peppe said...

Så länge du inte drar upp byxorna till revbenen och promenerar lite framlutand med händerna bakom ryggen är det ganska lugnt.

Och Timbuktu e bra.

3:14 em  
Blogger A. said...

Hehe... Ja än så långt hissas brallorna inte upp än :-)

Och jag har ett otroligt spänstigt steg.

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home