torsdag, april 20, 2006

Kändis look-a-like

A har under sin uppväxt varit lik två "kändisar". Och numer enligt Lois Lane tydligen Donald Trump*




Kändis nr 1 : En gudaliknande figur baserat på att A hade svårt att sitta ner som liten om tyngden inte var väl balanserad. (läs: ramlande åt sidan om jag lyfte en arm för jag var så tjock och hade dålig balans)




Kändis nr 2: Hampus i den vita stenen. En exakt kopia av mig som liten. Även om jag hoppas att jag inte drog upp shortsen lika långt. Tipset kom från Mamma A. Det värsta är att det nästan är skrämmande likt. Misstänker nästan att det var jag och sen blev mitt minne raderad och ingen tillät mig att fortsätta min utstakade karriär som skådis/entertainer/sångare.**


Vem är det egentligen som kommit på knepet att dra upp shorts, jeans och andra byxor extremt högt? Samma person som bestämmer när det är dags att stoppa in t-shirts och piketröjor i byxorna.

Förresten tror jag att det ligger en större segelbåt i närheten av Le Jobb. Aldrig sett så många Henri Lloyd jackor på en och samma dag förut utan att vara på Sandhamn...

Ah, just ja... Danderyds Gymnasium håller ju till i närheten. De enda ungjävlar som seglar till skolan?

A. Numer inte lik någon kändis.



* En åsikt hon baserat på att hon inte känner igen en Jihdefrilla ens om den kom flygande mot henne...

** Ett kort försök gjordes i avslutnings kabareten i 9:an men det var mest för att impa på tjejerna i 7:an och 8:an. Men sällan har en "tribute-grupp" till NKOTB fått så mycket beundran ....

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

ah, men du hittar (hittade) folk att likna

leta fram det där lyckade kortet och lek facerecognition vettja :)
http://www.myheritage.com/FP/Company/tryFaceRecognition.php

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har försökt köra den ett par gånger, men den hittar inte mitt ansikte... säger det något om mig? *s*

9:38 fm  
Blogger A. said...

Provade just. Riktigt kul! Jag är tydligen en blandning av, Jon Seda, Woody Harellson, Cliff Richard, Jean Pierre Gaulthier och ngn Dalida....

9:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home