torsdag, april 20, 2006

Högstadiedisko

Hela lunchen har gått åt till att dansa soldans och hoppa i vattenpölar. Min dans skrämde bort Kung Bore (tillfälligt?!?) och han ersattes av regnguden.

Jag har antagligen dansat i fel takt. Ett inte helt ovanligt problem när det gäller A och dans. Men snyggt var det. Inte heller helt ovanligt när det gäller A och dans.

Sjuk nostalgitripp på P3 just nu. "when the children cry med White Lion".


A drömmer sig tillbaka till tiden då allt var enkelt och just den låten...

"....Så många gånger som man varit på skoldisco, hört låten, sneddat fram till tjejen som man var lite kär i och frågat om hon ville dansa. Sen dansat tryckare och haft ett stort leende på läpparna. Kanske kanske om man hade tur fick man pussas lite utanför sen... "*

Och så följer de upp med "Johnny B"

Kan bli en sjukt bra dag från och med nu känner jag...


A. Med konstig musiksmak.


* Det var så jag vill komma ihåg det. Förmodligen stod jag i ett hörn med ett gäng kompisar och tittade på tjejerna. Om man hade tur var hon modigare än jag och kom fram och bjöd upp en medan man frenetiskt dementerade att man var kär i henne för kompisarna.

Jo så var det nog.

Ps. Förresten har jag hittat en skådis om är sjukt lik mig. Coolt va. Inte världens kändaste. Men ändå en kändis.