tisdag, april 25, 2006

Förslag

På vad jag ska göra med min konstig inhandlade citron?


A.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har uppenbarligen tänkt köra Tequila-race nästa helg. Tills dess kan du ha den i en skål med vatten. Håller bättre så och blir fin prydnad:)

12:10 em  
Anonymous Anonym said...

Kör 2,5 dl frysta lingon, 2 dl yoghurt, en pressad citron och 4 msk socker slätt med stavmixer. Slå över i ett stort glas. Vips har du en härligt sötsyrlig lingonsmoothie. Gott!

12:31 em  
Blogger A. said...

Tequila-race är nog det sista den stackars citronen ska användas till. Bara lukten får min mage att vända sig ut och in...

Moi: Har faktisk alla ingredienser hemma. Nu har vi ett mysterie till. Varför har jag en jävla massa frysta lingon hemma...

1:22 em  
Anonymous Anonym said...

Lingonplockande släktingar i Dalarna, Värmland eller Norrland? Då brukar man kunna ha lingon a plenty. Annars har jag ingen aning.

3:43 em  
Blogger A. said...

Är nog en lingonplockande mamma med stuga i fjällen skulle jag tro. Fattar dock inte varför jag fick dem.

Inte omöjligt att jag småljög och sa att jag kunde göra lingonsylt. Det kan jag inte....

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

Lägg frysta lingon i en panna. Koka upp medan du rör om ngn gång då o då. Ev tillsätter du lite vatten och sen maaaassor med strösocker. Smaka av. Lingonsylten är klar.

8:10 em  
Blogger A. said...

Då har vi löst problemet med lingonsylten :-)

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home