torsdag, april 06, 2006

Gröna Fingrar

Igår var A huslig som få. Nästan skrämmande huslig. Eftersom dammsuga är det tråkigaste som finns så hoppades givetvis det över. La Casa A sopades i stället.

Ganska kul faktiskt, man sopar generellt för lite...

Spisen polerades, diskbänken skrubbades med Svinto* , och blommorna...

Dessa 4 stycken stackare som fått A som värd. Vet inte ens om det är blommor eftersom de bara är gröna hela tiden.

Hur som helst

Döda blad plockades, det vattnades, det stagades upp med grillspett så att de stod upp ordentligt och det sprayades med vatten på bladen så de skulle få lite fukt också.

Gröna fingrar? Japp... Skulle ha blivit trädgårdsmästare...

Vad händer idag då när jag kommer till jobbet. Jo, min krukväxt mår dåligt. Ja, den är mer brun än grön om sanningen ska fram. Vad gör en man med gröna fingrar då? Jodå, att stagas upp med blyertspennor, det vattnas och ansas. Nu ser den ut som en krukväxt igen.

Vad det är för krukväxt? Ingen aning....
Vad jag ska göra i helgen? Till plantagen och köpa en Yucca-Palm. Mest för att det är ett coolt namn. Tänker döpa den till Evy...**


A. Grönaste fingrarna i förorten


* Lite som mitt hår ser ut på morgnarna.

** Nån som fattar det roliga?

8 Comments:

Blogger ajja said...

Evy Le Palm? ehm.. nope fattade inte. Do tell :)

12:59 em  
Blogger A. said...

Vi får väl ge någon mer chansen att komma på det roliga i en Palm som heter Evy. Eller varför den är döpt till det i alla fal :-)

1:17 em  
Anonymous Anonym said...

Du får sköta om den ordentligt så den inte "springer i väg" :)

2:04 em  
Anonymous Anonym said...

För unga eller ej sportintresserade läsare på bloggen kanske???

2:57 em  
Anonymous Anonym said...

Google säger:
Evy Palm är tidernas mest framgångsrika Tjejmilen-deltagare med fem segrar åren 1984 - 1989.

Vad vinner jag? :)

3:54 em  
Blogger A. said...

Anser att CK och 404 får dela på priset. CK var väl annars lite före...

Eftersom anonymous inte vill ge sig till känna så kan jag ej dela ut priset till dig :-)

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag klarar mig bra utan pris. Så länge som din blogg finns kvar så är jag så nöjd så!

8:06 em  
Blogger A. said...

Anonymous seglar upp som en favorit. Både Le Blogg och A är svaga för smicker...

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home