torsdag, april 13, 2006

Snart dags

Helgens kulturbesök kommer att bestå i att åka skoter och skidor, bada bastu och dricka whisky. Alltså ingen kultur alls. Dock så finns det ett litet museum att besöka om det blir för stort sug i kulturtarmen.

Tyvärr är det 60 mil att köra med tråkigaste möjliga sällskap de sista 40. Lillbrorsan... Har en vadslagning med Le Twin som hade honom i bilen förra året när vi hade familjesamling i stugan om hur länge han håller sig vaken. Förra året somnade han efter 25 minuter. Nu ringde lillbrorsan och sa att han var sjuuuuuukt trött och sliten.

Mitt tips - 37.5 minuter
Le Twin - 23 minuter...

Kan bli en kul resa

Som att åka bil 4 timmar med The Brat som somnade som en stock efter 20 minuter, vaknade efter en halvtimme och stängde av radion för att det ändå inte var något bra på...

Nu kommer A och Le Blogg dessutom leverera året vettigaste inlägg. I alla fall på Le Blogg.

Enligt radion är det flest personer som dör i trafiken idag och på söndag. Jag vill inte se en enda idiot ligga och nosa Le Bil i häcken. Har du barn i bilen borde jag dessutom preja dig av vägen...

Nu ska jag återgå till mitt vanliga jag igen...


A. Med rätt avstånd i trafiken

Ps Ser ni en blå Golf med en chafför med ett försök till Jihdefrilla och en sovande passagerare. Vinka lite glatt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

skoter, whiskey och bastu, det är ju verkligen kultur det!

6:30 em  
Blogger A. said...

visst är det kultur :-)

12:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home