måndag, maj 29, 2006

Nästa vinterkrig...

Med lite tur kunde jag just nu suttit med en flygbiljett till Frankfurt.
4 Stjärnigt hotell.
Biljetter till Fotbolls-vm.

Men nej.

Allt går Finlands väg just nu. Helsingforskontoret vann lottningen mellan Sverige och Finland.
Säkert mygel.

De vann ju Melodifestivalen.
Har Lordi.
Linda Lampenius.
En president som ser ut som min Tv-idol Conan O'Brien.
Mina fotbolls-vm biljetter.

Vad har vi svenskar?
Ett VM-guld i en icke-sport som innebandy.
Thomas Ledin som läskigare än Lordi ser ut.
Mona Sahlin
Jan Josefsson
Inga fotbolls-vm biljetter...

Nåja, fotbolls-vm är som bäst i soffan. Framför sin egen tv. Med sin egen chipsskål.
Eller vem fan försöker jag lura.
Jag är inte nöjd.

Nästa vinterkrig stänger vi gränsen ett tag. Tills XXXX erkänner att han borde gett mig biljetterna.



A. Lite missnöjd.

PS. Inte ser A ut som han ska fylla 30? :-)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

följer man en landslagskarriär får man givetvis flytta med.

10:25 em  
Blogger Peppe said...

Förlåt, det var verkligen oschysst av oss. Som kompensation kan ni få Linda.

8:19 fm  
Blogger A. said...

Jag vill inte ha Linda jag vill ha mina VM-biljetter :-)

8:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Innebandy, en icke-sport? A, nu blir jag ledsen...

8:33 fm  
Blogger A. said...

Hmm... Menade givetvis inget elakt med det. Innebandyspelare är otroliga atleter men det finns ju bara två lag. Ett av dem är Finland. I fotbollsvm inget finland men ett Sverige...

8:52 fm  
Anonymous Anonym said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home