måndag, maj 29, 2006

Nya morgonrutiner

Provade något nytt idag. Att försöka att vakna och bli lite taggad för dagen direkt. Den gamla väckarklock-signalen på mobilen hade under en mobil-blå-tands-seans* med lillbrorsan bytts ut mot hans förslag.

Heute ist mein tag - Blümchen.

Kan det bli fel. Söt tjej som sjunger "idag är det din dag" fast hon sjunger ju "min" dag fast åt dig så det blir ju din dag.

Hur det funka? Inte alls.
Fick spel och trodde grannarna hade fest sent på kvällen. Eller väldigt tidigt. Ingen spelar väl tysk euro-disco klockan 07.00 på morgonen.

Eller jo. Jag och lillbrorsan. Vart inte min dag alls.
Jag ger låten en vecka. Sen blir det något lugnare. Funderar på "Jag ger dig min morgon jag ger dig min dag" med han Fred Åkerström. Eller kanske Highway to Hell eftersom man ska till jobbet....


A.


* Undrar förresten hur farsan reagerar när han upptäcker att hans nya ringsignal är...

"...Va fan man var ju nykter imorse men nu börjar det ordna upp sig - följt av sällskapsresanlåten..."
Om man skulle ha se/sett det är det ett sk. Priceless moment...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home