måndag, september 04, 2006

Finter, öl och Familjen Ewing...

Le Helg.
30 års fest igen. Tydligen så är alla tillställningar inte lika blöta som när A firar medelålders.
Och då ska enligt rykten The Northern Hoods ha varit monsunhärjat men det märktes inget av.

Festen föregick av en fotbollsmatch, en kort promenad och en ännu kortare taxiresa.
Resultatet = En lett* svettig ankomst till festen.

Det löste jag med att dricka öl. Ganska många.
Samt att för långa meningslösa diskussioner om Dallas med en kille som hette Bobby. Han förstod inte serien och jag tyckte det var konstigt när han uppenbart var döpt efter en av huvudrollsinnehavarna. Vilket han med bestämdhet nekade till men jag tror han ljög. Till slut erkände han.
En kombination av uthållighet och tristess över höra mig mala om det kanske. :-)

Kvällen avslutades i stor stil med att åka på en överstegsfint av en dåre till kompis som hade gjort Ronaldinho avundsjuk. Eller som Zlatan skulle sagt.

"...Jag gick till vänster, han gick till vänster, jag gick till höger, han gick till höger och jag gick åt vänster igen och då gick han och köpte korv..."

Hur som helst. A blir nedringd till det lilla lokala sunkhaket av en kompis med ordern.
- Kom hit!

Åkte dit. Var han eller de andra där?
Inte värst. De hade bytt ställe i jakt på någon eller några som inte hade alkolnivå i jämförelse med Pi.

Matchen tänker ni. Enkel seger. Massa mål av alla andra utom A.

Senare ska jag berätta om hur man med en ganska liten fot kan klampa ner i ett rätt stort klaver utan att ens behöver anstränga sig. På ett jätte-enkelt sätt faktist. Fram till dess ska A googla fram uppgifter om institut där man lär sig;

1. Tänka först tala sen.
2. Förstå vad som är ett skämt och inte.


A. Inte alls utvilad.


*Fotbollsmatcher, svettighet och ordet lätt när det handlar om i lördags stavas lett.


5 Comments:

Blogger Peppe said...

Bobby är ju självklart avlad under signaturmelodin till Dallas.

12:41 em  
Blogger A. said...

Precis vad jag var helt säker på! :-)

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

Men jag...fintar dig till korvkön;)

3:08 em  
Blogger A. said...

C: Hmm... var det du som var högerytter i matchen i lördags för då stämmer det... ;-)

3:56 em  
Anonymous Anonym said...

ja kanske det var jag....:)

4:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home