fredag, september 01, 2006

Le Blogg feat. Lillbrorsan

Det har pågått inre stridigheter i La Familia A. En part har känt sig utpekad som nörd och tönt. Han blir sur. Vill nu reda upp det lilla problemet direkt.

Igår kväll får jag ett sms där det står. Ordagrant.

"... Man får inte håna någon som fått cykeln stulen. P.S. Enhjuling rules..."

Ledsen Lillbrorsan.
Inte min mening alls att håna dig. Inte det minsta.
Var mest fakta faktiskt.
Läs noga nu. Du kanske kan ljuda dig fram. För det är inte en enda sak som inte är fakta.

- Det finns ett clowngymnasium fruktansvärt nära dig. Nåja, ett cirkusgymnasium i alla fall.
- Du är inte akrobatiskt lagd. Du är inte rolig. Alltså är din enda chans att komma in att du lär dig jonglera och gärna på enhjulingen.
- Du tyckte att det var coolt att cykla enhjuling.

Så då var det uträtt. Sen kommer vi på nästa fas.
Din bakhjulstjuv måste antingen vara världens mesigaste alternativt smartaste tjuv. Eller väldigt ung med arga föräldrar.

För inte är det vanligt att bakhjulet på natten ställs tillbaka lutad mot cykeln?

Alternativen är således;
1. Han tyckte han var elak mot dig och såg fram emot Brott & Straff ångest.
2. Han kom till slut på att ett bakhjul till en cykel inte ger stora summa på den svarta marknaden.
3. Han kom hem med däcket. Fick en uppläxning som heter duga av mamma och pappa tjuv och tvingades lämna tillbaka det.

Välj de alternativ som passar dig.
Och om du inte sköter dig så lägger jag ut kortet på dig iklädd ett påskägg på huvudet.

Min blogg mina regler. Så är reglerna.


A. Utan påskägg och enhjuling men som kan jonglera.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är visst coolt med enhjuling, håller helt med LB.

5:43 em  
Blogger Lisa said...

Å gud i himlen. Cirkus, clowner och enhjulingar är INTE coolt. Inte jonglering heller. Fast jag är rätt bra på det. Pinsamt.

8:54 em  
Anonymous Anonym said...

enhjulingar e sjukt coolt. Ni som inte tycker det tycker bara så för att ni inte kan!!!!

11:23 em  
Blogger A. said...

Hmm.. Är nog beredd att hålla med Lisa mer än er andra två dårar :-) Enhjuling, visst om man är clown. Iofs sig clowner läskiga vilket i sin tur leder till att Clownattribut är läskiga. Som det inte vore nog med det så jobbar clowner på cirkus, alltså blir cirkus ett ställe som är läskigt också...

Typ.

8:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Något säger mig att det bara är jag och LB som hanterar en enhjuling. Körde enhjuling till skolan i några år, var ju coolast på hela skolan....

LB: sugen på fotboll imorgon ev??

11:47 fm  
Blogger A. said...

Coolast i skolan. Du var typ den enda i skolan :-)

Han är nog sugen. Ska jag ringa honom?

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home