fredag, september 01, 2006

Handskar, myter och elaka människor i en skön symbios....

Dagens stora frågor är;

Även idag.
Vem är så elak att man verkligen lurar sitt barn som inte kan sjunga att vara med i Idol?
Ibland är det snällare att vara ärlig.
Sårad för stunden eller utskrattad på DVD?
Vad är egentligen bäst?
Jag kan inte sjunga men njuter verkligen när jag ser folk som jag försöka.
Elakt?
Japp men knappast av mig.

Min söta cafetjej har alltid en handske på sig. En vit. Och bara på högerhand. Har länge väntat på att hon ska brista ut i Billie Jean eller köra en moonwalk. Men det händer inte. Idag. En bra dag som idag tusan tog jag mod till mig och bjöd ut henne.
Eller nej det gjorde jag inte. Men jag frågade varför hon hade en vit handske på sig om hon ändå inte tänkte sjunga eller dansa.

Spännande svar.
Nickelallergi från mynten. Så var den myten lika död som den på Söder...

A. Utan Moonwalk i mitt liv.