onsdag, oktober 18, 2006

Svåra val

I sitt liv ställs man alltid inför en del svåra val. Hur svåra är varierar alltid och ibland är de enklaste och mest banala val svåra att göra. Ibland ångrar man sina val. Ibland inte.


Några av de A tvingats göra

  • Fotbollsträning eller komfirmation?
    Blev fotbollsträning till A's mors stora besvikelse. Har inte ångrat mig.
  • Få ett spel på kollegorna eller tyst räkna till 10
    Väljer alt 2 varje dag. Men ångrar mig jämt.
  • Ta en drink till eller leva på nudlar resten av månaden
    Drinken vinner jämt. Har aldrig ångrat mig.
  • Klippa mig eller inte?
    Oftast inte. Ångrar mig nästan jämt att jag inte gjort det innan.

Ibland för man kritik för sina val. Som när man drar lite vita lögner för sina kompisar som avslöjas. Eller skickar ett dumt sms på fyllan. Men det går över rätt snabbt.

Hade jag gjort samma val som den här killen hade jag aldrig aldrig ångrat mig. Hur många som än gnällt. Barn har man för alltid. Bilar är bara nya ett tag.
Och handen på hjärtat. Vilka hade inte gjort samma val?

http://expressen.se/index.jsp?a=721699


A. Oftast utan ånger.

4 Comments:

Blogger Torpan said...

Tror de allra flesta vuxna hade gjort samma val (myself included). För då kan man resonera så. Men fan, stackars unge. :S

7:33 em  
Blogger A. said...

Jo, så är det ju så klart. ;)
Men när jag var grabb, då var en ny bil det tuffaste som kunde dyka upp :) Hade gärna struntat i mamma och pappa ett par dar för att vara med i tv och en ny bil hemma. Men det var ju när jag var grabb det...

8:40 em  
Anonymous Anonym said...

"ta en drink till ELLER leva på nudlar?"

Blir du rikare ju mer du dricker?

12:12 em  
Blogger A. said...

Hm... Observant av dig lillbrorsan. Verkar som ett slippa försvunnit...

Har du inget att plugga istället för att vara näsvis?

12:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home