måndag, november 06, 2006

Le Blogg sammanfattar

Idag är det måndag. Det är grått ute och jag har varit ute och rest lite. Alltså behöver jag i min värld inte arbeta så hårt idag.

Då så. A sammanfattar resan till landet med en arg kort granne lite norrut. Vi börjar med den korta sammanfattningen.

Flygplats: Heathrow. Så tråkig. Endast slagen av Frankfurt på vägen hem. JAg var dessutom den enda på TGIF som lyckades få ett bord där man inte så tv:n...
Mat : Oväntat nog massa kinesiskt.
Räddning : McD på flygplatsen hem
Mest korkade : A's ide att besöka gymmet varje morgon på hotellet. No matter what.
Trevligaste återseende : Dansken, En av amerikanerna, Tysken & Belgaren...
Sämsta timing: Att 8 kollegor. 4 män & 4 kvinnor hamna på en "Business Bar"...
Gladaste överraskning : Italienskan & Holländskan
Modeorakel : Amerikanen - Säljs inte kläder i rätt storlek alls?
Modeorakel 2 : Fransmannen - Ljus, ostruken manchesterkostym är inte snygg.
Cup of Tea : Kaffet som serveras. Svagare än mitt te hemma till frukost**
Öl : Hite
Krukmakare: A som gjorde en egen kruka under sightseeingen. Sne och vind men min egen.
"Vi struntar i att alla kollegor ser oss" : Det värsta grovhångel jag sett offentligt mellan två personer på minst 10 år. Detroit & Tokyo office.
Kramp: Jättefint att gå att äta på lyxrestauranger på andras bekostnad. Mindre kul för 30-årig stel fotbollsspelande-icke stretchande-pojkvasker att sitta på golvet att äta. Fick hoppa ut på ett ben.
Snacks : Kanderade skalbaggar.
Språksensation : Att lyssna i två timmar på en man som pratar engelska. Utan att förstå ett ord.


Det får bli den korta varianten. Lovar att under dagen fylla vissa luckor gällande italienskor och holländskor, diverse "working girls" och klädmode.


A. Jobbar inte måndagar.




* Killar & tjejer
** Om jag ätit frukost hemma

2 Comments:

Blogger Peppe said...

... en egen liten kruka. Det är så mina ögon tåras.

2:39 em  
Blogger A. said...

Lite sött va? haha.

Satt och testade på det där och allt som saknades var Demi Moore och det vart en Ghost-moment...

3:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home