fredag, oktober 27, 2006

Snart lunch

Vaknar besviken. Riktigt besviken.

Inte en antydan till storm än.
Sjukt trist och nästan lite som att öppna ett stort paket på julafton och tro att man ska få den där leksaksugnen* man önskat sig så länge för att upptäcka att mamma A och pappa A skojat och lagt strumpor i en stor låda bara.

Trist.

Annars så kommer efter klockan 17.00 idag Le Blogg gå in i dvala. Eller gå i ide.
Dit jag ska bloggas det inte. Eller inte, med stor sannolikhet av mig i alla fall.

Klockan 08.00 gick ryktet att det skulle handlas kontorsmaterial till kontoret. Alla fick säga vad de behövde. Jag sa inget. De andra sa massor med saker som jag med glädje ska sno av dem sen.
Klockan 10.00 ringer Le Boss oroat till mig från något ställe och frågar

"...Do you want an extra heater to the office for the winter?..."

Det visar sig att alla. Japp alla kollegor har beställt ett x-tra element att ha i sina rum.
Jag avböjde. Artigt men bestämt.
Eller jag tackade nej i alla fall.

När de kommer tillbaka ser jag att det konkas in flera element och samtidigt små "ångmaskiner"** som ska hålla luften fuktig och fin. Frågar hur de kom på att köpa dem.
Svaret blev

" ...The salesman said that we needed them in combination with the heater..."

Så nu sitter jag på kontoret med fuktiga men varma kollegor.


A. Snart off-line.


* Japp, min enda önskan flera jular i rad var en leksaksugn.
** Inte av den modellen som din pappa lekte med som ung och hävdar är världens bästa leksak även om den egentligen är skittråkig.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Eh...hade det inte blivit billigare att bygga en enda stor bastu och ställa in kollegornas skrivbord där? Räck dem en spann med vatten då och då och de håller sig nöjda, glada och utom synhåll hela vintersäsongen? Bara en tanke liksom...:)

12:42 em  
Anonymous Anonym said...

Som en trogen och nöjd Le bloggläsare får man väl önska trevlig resa! Fast för mig personligen blir dock närmaste veckan en otrevlig resa. En lång arbetsvecka med sinnesjuka chefer utan Le bloggs finurligheter som andningshål. Hilfe, hilfe!

1:19 em  
Blogger A. said...

Du är inte dum du Ninde ;-) Dock. Vi måste ta med i beräkningarna att jag riskerar att få se någon av dem naken. Inget jag vill. Och tänk dig det motsatta, alla skulle vilja se mig naken ;-)

K: Man tackar. Le Blogg ska göra vad den kan :-)

2:22 em  
Blogger Ninde said...

:)) Vi inför naturligtvis obligatorisk kimonopåtagning vid utgång ur bastun? Däremot dispens för A att behålla kimonon (eller vad du nu jobbar i för kläder;)på.

Ha en trevlig resa föressten!

2:53 em  
Blogger A. said...

Självklart jobbar vi i Kimono. Jag har dock modifierat min till ett modernare snitt. Påminner nu om det västerländska klädesplagget kostym ;-)

Och Tack!

Nu får vi se hur det går med blåtandsflirtarna i London bara... :-)

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home