torsdag, november 16, 2006

Men vad i hela hel...

Efter att ha räddat upp en morgon som inte kommer att gå till historien genom att när jag ska hämta bilen upptäcka att jag fått 300 i böter för att jag glömt p-skivan bestämde jag mig för att matlådan fick vänta.

Jag behövde något onyttigt och allra helst flottigt*
Alltså. Iväg och käka asiatisk buffe. Eller rättare sagt bara de rätterna som friterats. Alltså kyckling och fläskfile med en pint sötsursås över det. Nu tänker ni ju säkert så här, sötsur. Precis som A. Men det var en helt ofrivillig koppling.

Allt börjar kännas bra tills jag går ut till Le Bil och sätter på Annika Lantz. På radion. Hon intervjuar en människa från den enda grupp i hela världen som jag anser borde ha förbud att uttala sig offentligt överhuvudtaget.

Republikanska föreningen. Som vill avskaffa Kungahuset. Finns inget. Absolut inget som gör mig så sur som när någon vill avskaffa kungahuset.

Men då kan vi avskaffa midsommarafton också. Svenska traditioner behöver vi inte. Och den som säger att midsommarafton inte kostar något och är av fritt val?

Icke.Nepp. No. Nicht.

Helt säker på att Midsommarafton kostar mer än mina typ 9 kronor om året till Kungahuset i längden. Folk som försöker ta livet av sig. Dricker för mycket. Våldtäkter på fyllan och diverse farliga lekar som spårar ur. Folk som kör ihjäl sig och andra på fyllan. Folk som drunknar när de ska fyllebada nakna. Och sen pyskhjälp till familjer som blivit av med nära och kära. Sjukhuskostnader för de misshandlade eller avgiftning av 15-åringar...

Dessutom satt världen skrikigaste och sämsta journalist/tv/radiomänniska brevid och verkade hålla med. Japp. Carina Berg.


A. Just nybliven medlem i Rojalistiska Föreningen.



* Är jag dessutom sjukt förtjänt av efter ha tränat 3 dagar i rad...

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Väldigt bra kungahusargument där. Får jag sno det? :)

Eh, what? Carina skrikig? Vad kallar du Josefin Crafoord då?

1:58 em  
Blogger A. said...

Absolut!
Låna på bara Ida.

Jag gillar ju Josefin på något märkligt sätt. ;-)

2:07 em  
Blogger Peppe said...

Såååjaaa. Lugn, bara lugn.

3:18 em  
Blogger A. said...

Peppe: Lugn lugn? :-)

Blir som ett litet barn när jag hör sånt här och tar alla angrepp på kungahuset personligt som att hela världen är emot mig...

Och det värsta. Att jag inte ens skämtar lite om hur upprörd jag blir ;-)

3:29 em  
Blogger Ninde said...

Håller fullständigt med dig. Fattar inte vad den föreningens problem är. Varje undersökning som görs visar att en förkrossande majoritet av svenskarna vill ha kungahuset kvar. Majoritetsbeslut.Like it or leave it. Finns länder i världen som varken har kungahus eller en fungerande demokrati dit ni säkert är välkomna.

3:59 em  
Blogger A. said...

Ninde: Nej det förstår inte jag heller. Finns mycket som jag inte valt att betala för som funnits i Sverige sen evigheter. Och som inte är rättvist.

Typ: Pappa A. Inte alls rättvis även om jag förmodligen aldrig betalat speciellt mycket åt honom och att jag inte skulle välja en annan. Men rättvis är han inte...

Klart odemokratisk typ allt som oftast ;-)

4:19 em  
Blogger Ninde said...

Hm..kanske ingick det i
"pre-culingska-pappaidealet"? Att vara precis så despotisk att småglinen hemma lärde sig att ta egna initiativ för att undkomma orättvisor. Dock inte så hemsk att de flippade ur fullständigt?

5:03 em  
Blogger A. said...

Precis så. Kunde inte uttryckt det bättre själv :-)

5:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home