måndag, november 13, 2006

Do not get caught...

Måndagar är sällan roliga.

Och när jag har riktigt tråkig brukar jag tänka på vilket jobb jag egentligen borde ha. Som vanligt toppas listan av vägarbetare men vi stryker den nu. Har efter att tillbringat exakt hela dagen igår med att se på tv kommit fram till att jag borde blivit spion.

Som Colin Farrell i Uppdraget. Med ledorden "Do not get caught" ringande i öronen så kom jag att tänka på en diskussion som vi hade i lördags innan vi gick ut.

Om blogggar.


Då A för den stora allmänheten utom ett par utvalda* är anonym så vet ingen om att Le Blogg finns och definitivt inte att det är eder A som skriver den.

Kommentarerna haglade från speciellt två som sågade bloggar vid fotknölarna. Obs det kommer innehålla hårda ord.

"... Bloggar få mig att må illa..."
"... Vilka jävla losers är det som skriver dem..."
"... För mig är de som skriver bloggar så jävla sjuka. Vem bryr sig om deras jävla liv..."
"... Såna jävla nördar..."

Precis som för Colin Farrell hade orden "do not get caught" ringade i öronen kände jag att det kanske inte var rätt läge att berätta om Le Blogg.
Feg eller inte.
Le Blogg är min och följer mina regler.

Och eftersom jag är en sån jävla nörd så känner jag för att som hämnd för de hårda orden skriva ner ett par sanningar till de skönt svala gossarna.

  • F, nej, det spelar ingen roll om du är den enda som "fick" något när hon var 20 äldre än dig och 7 yngre än din mamma...
  • M, jag ljög, din spräckliga tröja är inte snygg. Det hjälper inte ens att det är ett dyrt märke. Folk skrattar åt den. Dessutom ser du ut att ha bröst i den...
  • M, Nej, det är inte normalt att ringa kompisars ex mitt i natten när du upptäckt at F är den enda som "får" något...

A.

* Ni vet vilka ni är. Den enda som jag är rädd ska avslöja ngt är lillbrorsan. Han är rätt klumpig.

5 Comments:

Blogger Jocke said...

Haha!
Exakt så är det här på jobbet. Folk dissar bloggar till höger och vänster.
Det, och faktumet att jag dissar folk på jobbet på bloggen, gör att jag inte direkt skyltar med att jag bloggar.

4:40 em  
Blogger A. said...

I så fall stort att ståta med ditt ansikte på bloggen. Själv sågar jag kollegor mer än gärna men anonymt... :-)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

hehe,,har inte sagt nåt,,men kan tänka mig att den som sågade mest var en som var väldigt bitter över sitt jobb!!

11:26 em  
Blogger Peppe said...

Hahaha! Jag ser situationen för mej: Dina polare dissar bloggar medan du sitter och tittar på en punkt i taket och visslar. Du försöker smidigt byta samtalsämne: "Jaaa, i år har höstäpplena verkligen varit goda....".

Men dina kompisar bara fortsätter sin korsfästning av bloggar.

8:29 fm  
Blogger A. said...

Lb: Du har så rätt i vem den bittraste var :-)

Peppe: Satt ett tag och funderade på om jag skulle dra upp höstäpplena eller om jag skulle ikläda mig rollen som social kamelont och hålla med dem ;-)

Valet föll på frågan, "nån som vill ha mer sprit?" Och det ämnet var bortglömt...

8:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home