fredag, november 10, 2006

The Racoon

Efter att inte ha något att göra på ett bra tag utom att vänta på ett telefonsamtal och ingen Le Boss här gick jag in på toaletten (ni behöver inte vara oroliga, ingen sån historia) och tog med mig min burk med nödvax.*

Tänkte slå ihjäl en halvtimme med att fixa iordning håret i olika kreationer för att se om någonting såg lite bättre ut än det andra eller nuvarande.

När jag står framför spegeln ser jag mig själv. Lite den funktionen en spegel har.
Och blir förskräckt.
Jag ser ut som en tvättbjörn. Fast röd runt ögon. Ser helt bisarrt ut.
Läge att sluta gnugga mig i ögonen som ett litet trött barn.

Jaktsäsong och jag skulle ligga illa till.


A. .


* Alltså extra burken med hårvax som jag har i byrålådan om jag inte skulle orka fixa det på morgonen. Läs varje morgon.

2 Comments:

Blogger Maja said...

Själv torkar jag håret i bilfläkten varje morgon. Inte vidare värst mycket styling måste jag säga.

10:22 em  
Blogger A. said...

Ah, du är alltså en av dem. De tjejerna som sitter i bilarna och ser ut som att de har vinden i håret alternativt mimar till Fångad av en stormvind :-)

4:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home