onsdag, november 08, 2006

Resor, nostalgi och obehagligt ärliga föräldrar...

Imorgon - Nostalgirock från The Northern Hoods på Hovet tillsammans med The Brat och Clark Kent.

Imorgon står dessutom resa till Frankrike på agendan för stora delar av La Familia A. Lillbrorsan och jag stannar hemma. En sak att vi (jag) hade tackat nej ändå men att inte bli tillfrågad eller ens höra talas om resan känns märkligt.

Mamma A, Le Twin och Le Twins sambo hävdar dock att det talats om den här resan i minst ett år. Och att vi blivit tillfrågade att följa med. Icke. Förutom en armbåge just innan det bokades...

Tror mer att det är Pappa A som säger som det är.
"...Vi har ingen lust att ta med er..."
Pappa A är stenhård.
Lite som Fantomen. Eller Carl Lewis.
Enligt rykten har två små Le Twins haft löptävlingar i åldern 4-5 år på tomten och sagt att vi var jättesnabba. Vi ville vinna över Pappa A. Det ville inte han. Han tog i allt vad han kunde och vi stortjöt...
Stenhård var ordet.

Men skit i det. Imorgon blir det latexbrallor, pudelperuk och en jeansjacka med tryck på ryggen!

A.

11 Comments:

Blogger Ninde said...

A-en man formad av den stentuffa uppfostran som förekom innan curlingföräldrarna?;) Vilken del av det Frankiska riket skickar du la Familia till?

8:49 fm  
Blogger A. said...

Exakt en sån man. :-) La Familia skickas naturligtvis raka spåret till Bastilljen eftersom jag inte fick följa med... Eller Paris i alla fall.

9:31 fm  
Blogger Ninde said...

Paris? Vad ska du dit att göra? Det är kallt, regnigt och folk är stressade och snorkiga. Som mina vänner i landets södra del brukar säga. ;) Men vänta nu Bastiljen, le Twin... Nu skrämmer du mig lite A. För du har väl inte tänkt göra som i filmen "mannen med järnmasken?" :/

10:08 fm  
Blogger A. said...

Haha... Han har varit ett horn i sidan på mig länge nog nu. Tar alla tjejer, snyggare bil, ett hår som går att forma en frisyr av. Ja du ser ju... ;-)

Sen så ska ju inte jag med. Var ju inte medbjuden direkt ;-) Och dina vänners bild överrensstämmer med min bild av fransoser. Antar att den mogna delen av La Familia ska äta gott, shoppa, promenera längs Seine och titta på Eiffeltornet.

Jag föreslog att jag om jag följt med skulle vara ansvarig för ett besök på Moulin Rouge men såväl det som mitt sällskap röstades ner... :-)

10:22 fm  
Blogger Ninde said...

So you are "the evil twin"? Nu med utmärkt alibi då du och lb inte ens är med på resan? Vem av er är den "äldre" tvillingen som får ärva kungariket in the Hood då? ;)(Inget fel på fransoserna,bara Parisarna som kan vara lite skojiga ibland).

10:32 fm  
Blogger A. said...

Absolut the evil twin av oss två. Och lika så är jag givetvis den äldre tvillingen... :-)

Alltså, ägorna i The Northern Hoods will be mine... Only mine. My precious som jag kallar dem *S*

10:41 fm  
Blogger Ninde said...

Hm, får obehagliga associationer från den där filmen fortfarande. Bilder av A(spelad av Leonardo) som styr The Hood grymt och skoningslöst....;)

10:51 fm  
Blogger A. said...

Nu får jag också obehagliga bilder. I min version är inte Leonardo med alls. JAG spelas givetvis av Colin Farrell ;-)

10:57 fm  
Blogger Ninde said...

Aha, du jobbar så ;)

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

helt allvarligt tror jag inte farsan (aka Red Forman) hade minsta lust å ta med oss, å andra sidan ville jag inte,,men en kompensationsresa till vegas eller nåt bör va på sin plats

4:24 em  
Blogger A. said...

Haha Red Forman är den bästa liknelsen på farsan på flera år :-)

Red Forman = pappan i the 70'ies Show...

4:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home