måndag, november 06, 2006

Le dag.

Snart dags att gå hem. Inte vidare produktiv dag. Ganska lik en vanlig dag med andra ord.

Efter att ha blivit inspirerad av Ninde så anmäler jag mig till alla starka karriärskvinnor att bli deras hemmaman. Mot veckopeng som täcker snus.
Jag kan laga mat och bädda.

Har aldrig förstått det här med att arbeta. Är det för tidigt att gå i förtidspension vid 30?

Imorgon utlovar jag bilder från landet långt borta.
Sanningen om Italienskan och hur holländskan kom in i bilden.

Dessutom ett kort avsnitt om vilka ställen som tar 1500 spänn för en öl. Och hur man hamnar där utan att veta om det. Vi kallar det Lex Rosengren.


A. Snart på väg hem.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det verkar väldigt ont om folk som vill ha en hemmaman, men jag håller på att lura fröken Fräken till att ha mig som en sådan. Muahahahahh! :)

6:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle nog kunna tänka mig att skaffa en hemmaman. Men då blir inte uppgifterna att endast laga mat och bädda (höhö).
Fast jag är ju i och för sig ingen karriärskvinna. Ännu. Men du A, jag ringer dig när jag blivit landstingsdirektörska.

7:38 em  
Blogger A. said...

404: Vissa ler lyckan mot...

ida: Visst kan jag tänka mig fler ansvars och arbetsområden ;-)

Karriären är inte lika viktig som att jag blir hemmaman heller.

8:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home