torsdag, november 09, 2006

Finnish inspiration

Efter i ett försök att smita ifrån jobbet. Som just nu mest består i att invänta ett par kunder som skulle vart här för en timme sen så lusläser jag mina favoritbloggar.

Hittar ett agronom-rasistiskt inlägg hos Peppe. Eller om Bonde söker fru. Vilket slog mig att jag läste en artikel om den serien häromdan.

Aftonblaskan slår upp stort att "det verkliga bondelivet" inte alls är så som det ser ut i serien. Jag är chockad. Menar de att en vanlig bonde inte är med på tv. Inte har kvinnor att välja och vraka mellan.
Inte nog med det. Är det i så fall så att det inte precis som i verkligheten att sitta inlåst i ett hus i 100 dagar? Någon som suttit inne som kan svara på det?

Är det så att det i verkligheten inte är pristävlingar och utröstningar om man i en liten grupp blir strandsatta på en öde ö?

Fan, menar de på allvar att saker på tv inte är precis som i verkligheten? Är det så att kanske kanske så löser inte CSI alla fall?

Hmm, det var mina illusioner det.

Åter till artikeln. Inte nog med att Aftonbladet lyckas fördumma hela svenska folket genom texten, i slutet av artikeln har de satt plus och minus på det som är bra och dåligt med att vara lantlivet.

Där lyckas de lista som fördel.
"Bönder är ofta roligare och charmigare än många tror"

Vad är det för jävla fel på den tidingen och framförallt på mig som läser skiten.


A. Snart rejält fördummad


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927852,00.html

2 Comments:

Blogger Peppe said...

Hahahhahha! "Agronom-rasistiskt" måste vara veckans roligaste uttryck. Fantastiskt.

2:05 em  
Blogger A. said...

Tackar tackar. Kände att jag var tvungen att stå på böndernas sida... :-)

Annars, om allt får obemärkt passera förbi är nästa steg? Politikerförakt? ;-)

2:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home