fredag, november 10, 2006

Doppresent

Efter bra förslag från Moi om något randigt ett flertal bra från Ninde så blir det en kombination. Jag fick lägga ihop vad jag ansåg var det viktigaste för grabben.

Det är snart vinter och då bör man ha kläder på sig.

  1. Randiga kläder har prytt barn längre än Oldsberg varit flint.
  2. Jag vill att grabben ska växa upp till ett lagom snällt barn med en fin uppväxt.
  3. Alltså är det vissa spår barnet måste ledas in på direkt.

Pappan kommer inte att misstycka.


A. Som lyssnar på sina läsare.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha. Kan inte bli bättre. :-)

2:01 em  
Blogger A. said...

Nästan så jag får en tår i ögat själv när jag ser barnet välklätt och propert framför mig ;-)

2:08 em  
Blogger Ninde said...

Hm, noterar med stigande oro din mening " P a p p a n kommer inte att misstycka"? Och mamman?;)

2:25 em  
Blogger A. said...

Mamman?

Nu förstår jag inte?

2:35 em  
Blogger Ninde said...

;)En sådan kvinna som brukar skicka hotfulla brev till dig 9mån efter konferensen. En la mama. Som ofta i förklenande syfte blandar sig i barnens uppfostran? Just hon?

2:58 em  
Blogger A. said...

Aj fan. Är det en sån du menar. Ställer ju allt lite på sin spets kanske... ;-)

Anledningen till att jag skrev pappan är att jag vet att hans sympatier för diverse idrottsklubbar är de samma som mina.

Mamman bryr sig inte så mycket om sånt förutom att hon maniskt följer varje steg Mellberg tar ;-)

3:02 em  
Blogger A. said...

Och förresten.

"...en sådan kvinna som skickar hotfulla brev till dig 9mån efter konferensen..."

Den var du nöjd med va? :-)

3:05 em  
Blogger Ninde said...

Yes, he he he ;)

3:35 em  
Blogger A. said...

Misstänkte nästan det :-)

3:59 em  
Blogger Ängeln said...

Oj, vilken tragedi! Det kommer att sluta med att det lilla livet om 18 år står och skanderar om vissa tränares avgång fullklottrad med fula tatueringar.

Då kommer den stolta modern inte vara speciellt stolt... och du kommer att bli utmålad som den fruktansvärda huliganen som drog sonen i fördärvet.

4:43 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Där skiljer vi oss åt. :-)

Jag ser det här som möjligheten för grabben att undslippa att klä sig i för korta jeans, bomber jacka och en t-shirt med en råtta på. Eller att vakna upp i ett rökmoln i en park på söder :-)

Eller ve och fasa, växa upp och vilja byta namn till Glenn ;-)

4:55 em  
Blogger Maja said...

Finare tröja kan man inte ge bort!

8:39 em  
Blogger A. said...

Maja: Du har så rätt och det var en uppskattad present av alla utom den griniga killen från Göteborg som var där och mest muttrade när presenten öppnades ;-)

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home