söndag, november 12, 2006

Dagens fråga

Vad är det med alkohol som gör att man blir så sjukt smart och rolig hela tiden. Efter att ha blivit i tvingad stora mängder alkohol i en lägenhet tillsammans med 4 exakt lika korkade kompisar så begav vi oss ut i natten.

Under kvällen träffade vi på en kvinna som såg ut som Maud Olofsson och inte alls uppskattade när likheten påpekades av en full och i sina egna ögon sjukt rolig A.

Men de mest fantastiska ideerna kom givetvis efter stängning och efter att vänligt men bestämt talat om för den fullaste människa jag träffat att jag inte ville gå på efterfest hos honom. Hur många tjejer som han än hade på gång dit...Vi hittar en taxi. Eller om han hittade oss. Vi var hungrig. In på McD tillsammans med taxichaffisen som som tack för sällskapet lät taxametern stå på. Blev billigt och hela den gemytliga stämmningen försvann.

Hemma.
Klockan alldeles för sent eller alldeles för tidigt för att vara vaken en söndagmorgon i alla fall. Då kommer den brilljanta iden. Jag tar en dusch innan jag går och lägger mig. Lite som att tvätta av sminket liksom.

Klockan 10.30 vaknar jag. Går på toaletten. Där inne är duschen på. Det är dimmigare än vid Lützen, det är varmare än i helvetet.

Och då inser jag att jag glömt bort att duscha som min plan var och istället helt sonika somnat in. Med duschen på.


Så dagens fråga.

Varför är det så jävla kul att vara full?

För det är det...

A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man blir ju så snygg och rolig. Och så blir alla andra så snygga och roliga. Och så killar det så skönt i kroppen. Därför. Tror jag.

10:12 fm  
Blogger A. said...

Klarsynt som vanligt... :-) Tror du har rätt.

10:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Buffelhjordsteorin vet du..
rovdjuren tar dom svaga och sjuka djuren först så som helhet tjänar hjorden på att dom svaga individerna rensas ut. Ungefär som alkoholen och hjärncellerna...
Det är därför man känner sig så smart när man intagit några alkoholenheter :)

6:06 em  
Blogger A. said...

Men rent hypotetiskt, borde man då inte känna sig lika smart dagen efter? :-)

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home