måndag, november 13, 2006

Le Dop

Dop i lördags. I hällande regn men vi var ju inomhus. Att barnet inte gillade att bli blött framgick tydligt. Jag misstänker att det kommer att bli en liten ateist som växer upp. Detta baserat på de högljudda protesterna mot kyrkovistelser redan från start.

Det gräts. Och det gräts. Och kanske var det tur att barnet grät högst då ingen hörde mammans snyftningar.

Vem det var mest synd om? Antagligen solisten som sjöng jättefint. Tror jag. Mamman och barnet överröstade dock henne.

Presenten. Succe. Som väntat. Kommer bli en stilig karl/grabb/litet barn inom en snar framtid. Att tröjan var ca 20 cm för stor får jag ta på mig.

Tydligen är barn som är ca 3-4 månader INTE 92-100 cm långa.

Märkligast. Och obehagligast. Jesus. För enligt prästen och bibeln så lät han folk ta med sina barn till honom så att han kunde ta på dem. Sjukt olagligt idag. Men det var väl andra tider då.


Annars. Måndag. Och jag ska snart logga in på internetbanken för att se exakt hur lite pengar jag har kvar efter helgen. Antagligen sjukt lite.


A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sjukt roligt skrivet - som vanligt :D

9:23 fm  
Blogger A. said...

Tack tack :-)

10:37 fm  
Blogger Peppe said...

Haha. Strålande! Jesus fick mej att tänka på min farsdagspresent: seriealbumet Feta Blås där serien "Ernst och hans Granne" beskriver hur det är att bo i en liten etta i Berhäll, granne med Jesus (som är oväntat ful i mun).

12:29 em  
Blogger A. said...

Kunde man aldrig tro att Jesus var en sån "dirty" typ ;-)

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home