torsdag, november 16, 2006

Reflektion

När man var liten fick man, hade man, låg de överallt.
Reflexer.
Nu när A på allvar startat sin träning inför det lite halvlånga loppet i början av juni så behöver jag dem.

Dessutom var det toknördigt med reflexer som liten parvel. Nu känns det nästan som att jag inte vågar springa runt ute på gatorna utan en. Typisk tecken på ålder. Och efter haft dem i former som;

- Band runt benen
- Clips på jackärmen
- Hängade och slängade runda som fästes med säkerhetsnålar*
- Och snudd på en påtvingad reflexväst när A och Le Twin hade heta hockeymatcher på gatan hemma.

Har jag nu - En.
I form av en snögubbe. Som svänger som fan när jag springer.


Varför delas det ut inte ut reflexer längre?


A. The running snowman...

* Används säkerhetsnålar idag på något annat ställe än på punkare? Och Idol-Cissi....

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jupp. Jag använder säkerhetsnålar för att inte brösten ska hoppa ur skjortan. Annars blir det så där glipigt så att man ser rätt in från sidan. Inte bara för punkare alltså.

8:04 em  
Anonymous Anonym said...

Det är av samma anledning som ovan som jag använder säkerhetsnålar. Så roligt ska tjuvkikarna inte få!

8:12 em  
Blogger A. said...

Hmm. Nästan så jag helt plötsligt önskar att det bara var punkare och Idol-Cissi som använde säkerhetsnålar... ;)

8:47 em  
Blogger Peppe said...

Jag fick en reflex av en stor björn förra lördagen.

9:48 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Vilken tur du har. Har inte sett en stor björn på evigheter :-)

Hörde ryktesvägen att Radio Stockholm delar ut såna på morgonen men bara vid tunnelbanestationer. Alltså måste jag åka kommunalt och överge EKSet eller så får valfri läsare plocka upp en och skicka till mig.

Adressen är

A.
Poste Restande
The Northern Hoods...

;-)

10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home