torsdag, juni 21, 2007

Le Director

En vinkning av Le Boss.
Som jag vet så väl vet betyder "kom hit, vi måste prata"

Släntar över lagom nonchalant. Nervös in i benmärgen.
Då kommer bomben.

"Jo A. Vi har ju Kick-Off i Augusti som du vet. På den där Herrgården.
Vi har en liten ide, du och din kollega som ser ut som Adam Alsing ska göra en liten dokumentär om vår avdelning och er tid som nya. Som ett litet roligt projekt. Inget allvarligt. Som en rolig liten grej.
Förresten kör lite oförberett med kollegorna. Lite smygfilmning, lite roliga och korkade frågor. Ja du fattar.
Vi tänkte visa den på kvällen och ha lite roligt. Berätta inte när den ska visas."

Jag är inte alls säker på att jag är rätt val för en sån film.
Och exakt när är det tänkt att jag ska göra den?
Ska jag dyka upp på semestern hos folk och filma dem? Är det ens lagligt?

A.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Se där, chiefen har redan upptäckt dina starka sidor. Kör hårt!

10:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home